Bomlös sadel? Freemax mm?

Status
Stängd för vidare inlägg.

sanio

Trådstartare
Jag tänkte köpa en bomlös sadel till min nordsvensk. Jag såg att de hade freemax på Börjes för 4975 med stigläder och sadelgord..

Finns det någon hemsida för freemax? Om man vill beställa andra koppjärn? Eller någon som sälker det.

Vet ni några andra företag som säljer bomlösa sadlar OBS: måste se ut som en riktig sadel.

Någon som har erfarenhet av bomlösa sadlar? VAd har ni för märke och hur trivs ni med den?

Senast ändrad:
Sv: Bomlös sadel? Freemax mm?

Nej inte rktigt men den är snyggare än andra alternativ.. De billigare ser ju lite konstiga ut (kankse mest för att man inte är van) :)

vad menar du med "riktig sadel" ?
engelsk modell, eller..?

//Lollo som tycker att alla bra sadlar är "riktiga sadlar" :D

Rekommenderar någon av de befintliga bomlös-trådarna om är proppfulla med bra information om olika bomlösa alternativ.

Lovis
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka