Bomlös sadel..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miss Clover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 790
M

Miss Clover

Hej,vet inte så mycket om dom bomlösa sadlarna,men av det lilla jag läst så verkar dom bra.Min undran är: kan man använda vanliga schabrak under dom?Om man nu skaffar en sådan sadel så är det ju lite tråkigt att inte kunna använda schabraken man samlat på sej...

Sv: Bomlös sadel..

den ska inte ligga emot ryggraden men om din häst har värsta filéerna på båda sidor av ryggraden så slipper du ju en pad?...

Sv: Bomlös sadel..

Star trekk, Flexion, Diddi Special, Top reiter bomlös etc har ju paneler undertill som bildar kanal, då behöver man vanligtvis ingen specialpad.

Men typ Torsion (och alla kopior som barefoot, knights, karl etc) och Freeform ska man ha kanalbildande pad under.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Emuliiaa
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka