Bomlös till shettis

Apollo

Trådstartare
Inser att det inte går att hitta en sadel som ligger bra på monstret så det får bli en bomlös. Men vad ska jag ha?
Ni som har bomlöst till era shettisar tala om vad ni har?
Han är maxad och har en rund och platt rygg.

Sv: Bomlös till shettis

Jag antar att det är barn som ska rida?
En Barefoot Cheyenne barnsadel kanske kunde vara något. Jag har ingen så kan inte uttala mig om den men den ser trevlig ut tycker jag och verkar vara bra kvalitet. Köper jag en shettis till barnen så ska det bli en sån sadel.

Har tittat på den och det tråkiga är att den finns i rosa och ljusblått.

Jag har ju inga egna barn (har barn men de är vuxna:laugh:) som ska rida, utan letar efter en liten duktig tjej som kan rida honom ett par dagar i veckan.

Jag kör ju honom annars.

Jag vet inte hur stor denna sadel är men de flesta "ponnyputor" till mindre barn är ju 12" och det tror jag blir för litet.

Jag har för mig att Cheyennen är väldigt lång så kolla längden på den, annars är det en mycket bra sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka