Bomlös...?

ann80

Trådstartare
Har funderat på ny sadel till våran ena häst, liten korsning island/arab/hbl. Men minns att han var så svår att hitta sadel till o fasar för att ge mej ut i djungeln igen. Kom då att tänka på att jag läst om bomlösa sadlar...kanske det kan vara ngt. Men då det är min syster som ska betala vill hon inte lägga ut mer än 2-3000 kr :( o jag inser att det är väldigt svårt att hitta ngt bra för de pengarna. Hästen i fråga är äldre ska bara fritidsridas 3-4 dgr i veckan. kollade på b*rjes modell o den var ju gräsligt ful..Förslag? Finns det ngt för de pengarna??

Sv: Bomlös...?

Du kanske kan hitta nåt begagnat men svårt för den ringa summan. Kanske spara ihop mer och köpa sen...

misstänkte det, men eftersom det inte är jag som ska handla (=betala) ny sadel bestämmer inte jag det. Skulle själv inte välja varesej bomlös eller ngt såpass billigt, men som sagt, jag bestämmer inte det tyvärr..

Hööks kommer få in en bomlös till hösten, den kommer kosta ca 2 600:-, men jag vet ju inte hur den kommer se ut...

Man kan ju hoppas att den är rakare än börjes snedsydda historia.

Kvaliteten i sig verkar ju bra men sömmar o rakhet är inge bra.

Liknande trådar

Utrustning http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/463512_10151236196693698_910526399_o.jpg Hej allihopa! :D Är ute på sadel jakt åt...
Svar
11
· Visningar
5 380
Senast: Niela
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: videnlis
·
Distans som det står ovan. jag har en 4 årig vbl/arab korsning som är extrem svår att hitta sadel till då hon är mkt bred å har ingen manke. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
4 339
Senast: Caidoz
·
Utrustning här tänkte jag göra en tråd där vi samlar folk som gått från bomsadel till bomlöst och nåt RESLUTAT! vill gärna se bilder om...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: Jayzon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur