Bomlösa - Fhoenix FA / Flexion SBS ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 919
Sv: Bomlösa - Fhoenix FA / Flexion SBS ??

jjeg skrev:
Ja men jag vet inte huuur kallt den klarar utan att hårdna......Eftersom allt annat blir hårt och stelnar här uppe när det är kallt ......

mmm....jag säger bara FÅRSKINNSÖVERDRAG:idea:
MMMMM Va skönt när det är kalllllt! I en bom lös sadel sitter man "närmare" hästens kropp dessutom och den sprider värme en hel del. Har du sadeln i en varm sadelkammare + lägger över ett fårskinn så funkar det säkert utmärkt!

OKEY ....men finns det fårskinns överdrag som passar? Har ett till min alta esquela och vet att det är gosigt för rumpan på vintern ;)

Du, jag vet inte faktiskt.
Skriv till Heather och fråga! Mattes gör nog fårskinnsöverdrag i dressyrmodell, det finns även andra tillverkare. Googla:idea:

Men är det någon som ridit i en fhoenix....

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka