Bomlösa sadlar igen...

Daimie

Trådstartare
Jag har lite funderingar på om någon provat "Karl " från Karlslund. Har sökt i trådarna utan något bra resultat. Jag har en arabtjej med mycket kort och bred rygg utan någon direkt manke. Skulle gärna höra av er som har erfarenhet av sadeln då jag tycker den verkar passa mina syften ganska okej, skogsridning, lite lätt western och en och annan distanstävling. Har haft barefoot var väldigt nöjd men tyvärr var den faktiskt alldeles för lång.

Jag vet hur att det pågår konflikt om bomlös och bom men det är jag inte intresserad av att ta del av.
Tacksam för alla tips om "karl"

Sv: Bomlösa sadlar igen...

Kom igen nu, ingen som provat "Karl"?. Någon som kan tipsa om korta bomlösa sadlar då?

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
327
Utrustning Hej! Jag är väldigt intresserad av att skaffa en bomlös sadel till min häst någon gång, men är inte jättepåläst när de gäller bomlösa...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: mahlmt
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: videnlis
·
Utrustning Hej på er! Efter letande och letande och grå hår på sadelutprovaren så har jag gett upp att hitta en bomsadel till min arab. Han har...
Svar
7
· Visningar
3 259
Senast: Nea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka