Bomlösa sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kickan66
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 344
K

Kickan66

Hej Alla! Jag skulle vilja veta alla era possitiva och negativa erfarenheter av bomlösa sadlar. Vilket märke tycker ni är bäst resp sämst och vad bör man speciellt tänka på om man vill köpa en. Finns det någon vänlig själ i dalarna som kanske t.om har en man kunde få se och ev prova?
mvh Marie :)

Jag har nyligen blivit ägare till en Torsion Endurance och både jag och hästen är frälsta! :love: En helt underbar sadel!

Ett tips, använd sökfunktionen så kommer du att få upp massor av trådar om bomlösa sadlar då det diskuterats mycket om detta! :idea:

Hej
Har en StarTrekk är nöjd med den. Den är dock lite smal till min ena islänning, beställde en vidare pommel men det vissade sig vara lika brett som det jag hade, så nu står jag här utan sadel igen. (Den är till salu om någon är intresserad, smyg reklam :angel:)

Men Mannis, är alla dina fina sadlar till salu!! Du får göra som mig och ta hem Karin som provar ut sadlar till islänningar.

Ja du, jag säljer snart hästen och köper häst efter sadlen i stället.
Vilken Karin är det ?

Jag har letat både högt o lågt efter en sadel till min pålle (isis) som är bred, "svankig" o som om inte det va nog är han bara 50cm lång från bogbladsspetsen i sitt bakersta läge till virvlarna.... SUCK! Jag funderar på en Diddi dyna o blir lite undrande över vad en "pommel" är... Trodde inte en bomlös kunde bli för liten? :confused:

Jag trodde inte heller att en bomlös kunde vara för liten.
Pommeln är nästan som ett koppjärn¨på en Wintec/Bates sadlarna.
M vH M

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25