Bomlösa sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mazarein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 805
M

mazarein

Hej! Är ute på jakt efter sadel till mitt sto. Har letat ett tag nu, och inte hittat något som är bra och dessutom inte ligger på 20000:angel: .
Men det slog mig precis att jag inte haft en tanke på bomlöst! Är väldigt sugen på att testa dessa. Har absolut ingen som helst erfarenhet av en bomlös sadel, så ni som har, berätta gärna allt!!:rofl: Även tips på bra märken etc. För-/nackdelar? Dela med er!!

MVH Anna och Askja

Sv: Bomlösa sadlar

Använd sökfunktionen, finns 300 trådar om bomlöst, både nya och gammla, bara att läsa.

Vad har du för typ av häst och vad använder du den till? Bomlösa sadlar ska man inte ha till hoppning men det vet du kanske redan.

Det finns massor med trådar redan där du kan läsa för- och nackdelar med alla möjliga märken. Själv har jag en Star Trekk comfort, en utmärkt allroundsadel som passar både till dressyr och uteridning. Den ligger stabilt och bra på min häst och är skön att rida i, dessutom behöver man inte ha en specialpad under den vilket man behöver ha till många bomlösa. Men jag har aldrig provat någon annan bomlös så jag har inte så mycket att jämföra med...

Jag ska ha den till en islandshäst. SAtt det blir mest dressyr och gångartsridnig, inte så mycket hoppning..aa, hittade ingen jättebra tråd, men söker igen!:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 238
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka