Bomull, Öronskydd, Raketer.NYÅR

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Osci
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 360
O

Osci

Ponnyn min är livrädd för raketer o ja tänkte att man kanske skulle kunna stoppa bomull i öronen och sedan trä över öronskydd som brukar användas vid hoppning på tävlingarna. Fast nu går ponnyn ju i lösdrift men kan man inte fästa det utan träns? och skulle detta hjälpa nått?

Sv: Bomull, Öronskydd, Raketer.NYÅR

Du kan väl kanske ha grimma på honom och fästa i den?

varför inte ta tag i problemet istället?
Nyår,påsk mm kommer med fyverkerier varje år, så träna bort beteendet istället. Utsätt henne för saker som smäller, prasslar mm i lagom takt.

fast det är väl lite sent att börja träna nu ;)

till ts: sätt aldrig in lös bomull i öronen, det kan fastna bitar som du inte får ut sen. klipp istället i en tvättsvamp och tryck ner den (dom kan vara bra mycket större än man tror, prova dig fram) och sen på med en välsittande mjuk grimma som du fäster huvan i.
annars ringer du veterinären så kanske denne har något bra tips? annars kan dom ju skriva ut lugnande om det skulle behövas (fast då kanske hästen måste sprutas? till hundar ger man ju tabletter, häst vet jag inte)

Jag använder "häst öronproppar", dom brukar använda det i travet...och sen bomulls äver och öronhuva...funkar perfekt!

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
545
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II