Bukefalos 28 år!

Bomull till hamster

Sv: Bomull till hamster

Hamstrar ska inte ha varken bomull eller hamstervadd iom att det kan snurra sig runt ben/hals. Använd toapapper eller tygbitar som inte repar sig istället :)
 
Sv: Bomull till hamster

Orka köra på tyg då? Toapapper är bäst :heart Bona som hamstern gör av det blir mjukt så man själv hade velat sova i deras bon. Dessutom får hamstern något att pyssla med vilket är skitbra om man har en stressig hamster (om man gjort misstaget att ge den ett springhjul :eek: )
 
Sv: Bomull till hamster

Då får det nog bli toapapper :D
Hjul kommer den nog också ha. Jag ska ta en vuxen hamster från en uppfödare och hon rekommenderade hjul men att man måste se till att det är tillräckligt stort. Tycker du att det är det värsta som kan hända en hamster typ? ;)
 
Sv: Bomull till hamster

Problematiken med hjul är att risken finns att hamstern blir beroende.
Därför bör man hålla koll på hur hamstern beter sig och inte springer för ofta.
Det kan nämligen gå såpass långt att hamstern till slut springer och glömmer bort att äta.
Det är inte supervanligt, men kan hända.
Bättre då att låta hamstern komma ut i en berikad hage, alternativt ha en stor bur med diverse spännande i.
 
Sv: Bomull till hamster

Ge ordentligt med toapapper, strunta i matskålen och hitta på fler roliga miljöberikningar så behöver du inte besvära dig med ett hjul :) Trixet med miljöberikning är att man inte ska göra det så lätt för djuren. Bättre att lägga lite toapapper här och där än att bädda ihop ett mysigt bo åt hamstern för då har du gjort den en rejäl björntjänst
 

Liknande trådar

Övr. Djur Mitt barn har länge önskat sig en hamster men vi har ju haft katt så det har känts som en rätt dålig idé. Nu bor vi i lägenhet och...
2
Svar
21
· Visningar
2 025
Senast: lil-sis
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 242
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp