Bomullstäcke

Centaur

Trådstartare
Letar efter nåt snyggt o bra bomullstäcke men det verkar inte vara så mkt att välja på... Någon som kan tipsa om märken som har bra bomullstäcken?

Det ska vara ganska tunnt, inte såndär grovt tyg som det är på vissa. Och det måste ha bra passform och vara fodrat i bogen så det inte skaver.. Helst nån klassisk färg som brunt el marin.

Har ett från Shires som är rätt okej förutom att det glider snett hela tiden.. :p

Sv: Bomullstäcke

Jag har ett från Amigo som är grått med isblå kantband. Det är otroligt snyggt :love: :d och min skavkänsliga pålle får, vad jag vet, (har inte haft det så ofta) inte skav av det.

mm har kollat lite på det. såg att hastshopen hade det i beiget också, skulle nog va fint på min fux. men dom har ju så sjukt lång lev.tid.. :crazy:

kolla på Z-täckets hemsida. De har både enkel och omlottknäppning. Du kan välja färg och kantband mm själv.

att fästa bot ryggvärmare i tex. och mot flugor och smuts i stallet. finns många anv.områden.

jag brukar ha det på sommarnätter natten innan tävling, om man har badat och ryktat hästen dagen före så vill man inte börja om på tävlingsmorgonen ;)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 206
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 007
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 831
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka