Bomvidd Passier

MiaMaria

Trådstartare
Ska sälja min sadel, men minns tyvärr inte bomvidden... har för mig att det är 32, min häst är väldigt bred, men hittar inte någon stans på sadeln. Har för mig att jag har sett detta tidigare. Någon som vet om sadeln är märkt, och var i såfall??

Sv: Bomvidd Passier

Ska sälja min sadel, men minns tyvärr inte bomvidden... har för mig att det är 32, min häst är väldigt bred, men hittar inte någon stans på sadeln. Har för mig att jag har sett detta tidigare. Någon som vet om sadeln är märkt, och var i såfall??

Maila Passier i Tyskland.
De kan titta i sina böcker om du ger dem det 6-siffriga numret som finns instansat under sadeln!
Det är bara där man ändrar bomvidderna.

Värt att veta kanske - Passiersadlar levereras bara i normal bomvidd, om de inte beställs med någon annan vidd. Alternativt om man senare låter bygga om dem.

Denna är beställd och utpassad efter hästen. Den är definitiv inte normalbom. Ingen sadel med normal bom passar denna häst :D

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka