Bomvidd Prestige vs Stübben

Smurfmodesty

Trådstartare
Vet någon vilken bomvidd hos Prestige som en Stübben med bomvidd 32 motsvarar?

Hittar ingen tabell på det någonstans.

Sv: Bomvidd Prestige vs Stübben

Stübben 32 o Prestige 36 ligger lika bra på min häst, med detta inte sagt att de är helt lika.

Hmm har provat en 33:a i Prestige som jag tycker ligger riktigt bra...
Den känns kanske ev lite lite smalare, men inte mycket... Kan det stämma ändå?
Det är en äldre modell

Efter vad jag har hört så motsvarar en Stübben 32 en Prestige 34.

32 borde vara som en Prestige 35, xw är mellan 36-37 hos Prestige.

En Prestige 33 är snarare som en Stubben 30... Den du har provat kanske har varit uttöjd.

är stubben såå smala alltså? Prestige 34 är ju en ganska normal bom, visserligen åt det vidare hållet men ändå?

Så smala är de ju inte, xw är som Prestiges bredaste bomamr och 32 är deras vida bom som är som Prestiges 35. Jacson har riktigt smala bommar,. där är en xw ungefär som en 34

Vet du om dom går att göra om bommen i? Har för mig att jag läst det nånstans..
Det är en Prestige Santa Cruz det gäller.

Nupp nupp nupp, nu har stubben kokmmit med 33 i bomvidd som motsvarar prestige 37 i bomvidd, detta vet jag eftersom att jag kan ha prestige elelr stubben på min å eftersom att stubben inte kommit ut med x-vidd (33) ännu så köpte jag en prestige eftersom att dom inte hade annonserat ut att dom skulle komma ut med en större bomvidd. Men det gjorde dom 2 veckor efter det att jag köpt min sadel, vilket jag forfarande är sur å grinig över eftersom att stubben är den jag hade valt om jag hade haft valet vilket jag kunde ha haft *morrar å är sur på stubben*

Atagligen 36 kanske 35. Prestige 37 motsvarar stubben 33 (kom ut i våras enligt hooks katalogen som vi rotade i hos dom). Vilket betyder att en 32 motsvarar 36 eller 35 lite beroende på vinlarna på bommen, hur mycket det skiljer å så vidare...

Prestige Santa Cruz? Den modellen har jag aldrig hört talas om, är den gammal? Du har inte blivit lurad och det är en Santa Cruze sadel?

Prestige kan man sen ett visst antal år tillbaka ändra bommen på.

Jag är nästan heltr säker på att det inte finns nån såm modell... Däremot finns det en gammal Prestige som heter San Marco, det är kanske den du har?

Stubben la in 33,5 som standard i sitt sortiment för flera månader sen, men de har haft den bomvidden så länge jag kan minnas. Men Hööks tar inte in den utan specialbeställning, men alla andra ÅF kan berätta för dig att 33,5 har funnits hur länge som helst, och även om det förr avr så att abra vissa fanns i vissa bomvidder kunde man alltid specialbeställa.

Hm Enda Santa crus sadlarna jag har hört talas om är jacson santa crus.
Prestige är den tidigare appalosa sadeln, så regelbundet sett så står det i princip jämt prestige någonstans på sadeln om det är en prestige, eftersom att det är en riktig märkessadel. Eller appalosa om den är äldre. Kolla upp om det står märke någonstans, annars å har du nog tyvärr blivit lurad måste jag säga.

Jasså, atans oxå, kunde inte folk ha informarat mig om det tidigare. Blir jag ju ännu mer surig å purkig av att se den där sadeln varje dag när jag vet att det kunde ha legat en stubben där. :cry:

Och av vad jag kommer ihåg låg väl inte Stubben Rex bra på din häst?
Du har ju skickat bilder till mig på den och den låg ju jättekonstigt...

I våras, hänger inte med så jätte mycket nu, rottar bara där jag orkar. Specielt just nu. Precis blivit dumpad av min pojkvän (kl4 i morse) så just nu e jag extra kinkig...

Ja verkligen, specielt eftersom att jag lärade mossa ut det eftersom att jag inte direkt har uppskattat hur han bettet sig, specielt inte denna vecka.
Lyckades åka på magsjuka (förhopningsvis) å man säger till att jag inte ska äta mjölkprodukter eller kryddor, kommer han med den smarta inställningen på att jag ska äta upp lasagnen som står i kyllen. Då ansåg jag att hade slutat brytt sig. Han fortsatte med liknande komentarer hela veckan med andra "smarta" ideer om vad jag kan äta för mat, eftersom att han fick handla.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025