Boots med fårskinns foder

mackan

Trådstartare
Vet någon var såna finns att köpa för en skälig summa (säger skälig då de enda jag lyckats hitta är eskadrons, kostar ca 400 kr paret :eek:

tack för tips :p

Sv: Boots med fårskinns foder

Lillhästen ii stav har, men det är inte mkt billigare, 390:-
bbfar.jpg

Vill du göra en riktig budgetvariant så köp vanliga gummiboots för ca 50 kr.
Sedan köper du fårskinn, kostar väl runt 100 kr för ett tillräckligt stor stycke. Så klipper du ut bitar och limmar fast i bootsen. Det går faktiskt :p

Tack... har du testat själv eller? vilket lim funkar....? ska ju va nåt som både håller mot gummit/fårskinnet, och som inte hästen påverkas av.

Karlssons klister. Universallim funkar säkert också. Fast jag tror att det sitter fast ännu bättre om man köper neoprenboots, hööks har billiga såna.

det borde ju gå att limma fast kardborreband i bootsen åxå så man kan ta loss fårskinnet och tvätta det :idea:

såna är jag oxå på jakt efter.. Precis som nån anna skrev så funkar d med gummibots och fårskinn, men är lite klöddigt att få dit.. Dock satte vi bara fast d med dubbelhäftande tejp så ludden trillade av i snön.. :smirk: :angel: Fast dom blir ju inte lika fina som sådana man köper... ;)

Det går säkert, bara att testa :idea:

Den var intressant, det tackar jag för... ska testa - tack :p

de finns säkert i vanliga tygaffärer............

Jag har letat finns bara luddtyger men inte äkta fårskinn...

köp vanliga å limma fast fleece istället för ludd! fastnar inte lika mkt grus å bös i fleece ju! :idea:

Jag vet inte heller några billigare.. Men det var ju himla smart att köpa till fårskinn och kardborra fast... Ska prova det tror jag... Fårskinn kan man ju köpa ett nos eller nackludd...
Ta dock riktigt fårskinn då jag tycker att både fleece och , syntetmaterial som billiga ludd är, kan skava något fruktansvärt!!!

Man kan oftast köpa det från tex fårfarmare, men jag har sett en person som säljer fårskinn rätt billigt på annonsdirekt, sök på fårskinn eller fårskinnsludd så hittar ni det (om det finns kvar) OBS det är inte min annons !!

(lånar knapp)
Om ni bor i sthlm kan ni alltid åka till en läderhandel som ligger på lilla nygatan i gamla stan. Där kan man köpa läder- och pälsrester både från får ren och diverse andra djur. De är duktiga på hantverk och kan säkert komma med lite tips!

*knapplån*

Jag har klippt sönder en gammal fårskinns jacka. Hittade en hemma men sånna finns ju billigt att köpa begagnat ( på typ myrorna...)

min syrra har en snuttefilt i fårskinn, den kanske ska få hälsa på saxen :devil: man är väl ändå lite gammal för snuttefilt när man är 13 :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
357
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
780
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka