Waco

Trådstartare
Min häst "äter" boots, alla hans boots går sönder på nolltid!:mad: Tips på bra boots som håller bra och inte snurrar?

Sv: Boots

Jag har ett par Professionals Choise som har hållt hyfsat bra och suttit bra på plats(utom när jag ridit i djupsnö)

ful_bb252.jpg

De sitter längre ner på mina hästar än på bilden.

Jag böt hovslagare och då var boots problemet väck.

Man kanske ska fråga sig varför hästen äter boots?

lite trång i bogen fram + att han rörsig som sjutton! Min hovslagare är jättebra så hovarna är det absolut inga poroblem med. Kan ju vara att jag bara hittat dålig kvalitet på bootsen.:smirk:

The_grinch skrev:
Jag har ett par Professionals Choise som har hållt hyfsat bra och suttit bra på plats(utom när jag ridit i djupsnö)

ful_bb252.jpg

De sitter längre ner på mina hästar än på bilden.

Gillar dom:)

Pris?

min häst är likadan..om man släpper ut henne i hagen med sådana så tar det ca en halvtimma innan hon kommer på hur tråkigt hon har det (:devil: ) och sedan är det ajöss med bootsen...:crazy:

Köpte boots från Eskadron på Scandinavium. Köpte dom främst för att dom var bruna, men hittills är jag också jättenöjd med dom och dom verkar riktigt bra. De sitter verkligen ordentligt på plats och kvalitén verkade också bra. Gick på runt 300:- men verkar vara en bra investering ändå.

Jag köpte mina på Globen för 200 kr tror jag. Det tycker jag var väldigt överkommligt! Efter en hel vinters användning så har de gått sönder lite i nederkanten, men det är utan betydelse.

Min första hovsalgare var oxå jättebra men tycligen den andra jag har nu var ännu bättre.

Då vet du ju varför han äter boots iallafall.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 448
Senast: Kristall10
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
674
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
823
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka