LindgrenV
Trådstartare
Jag har länge haft en konstig smärta i magen. Ca 2-3cm in från höftbenet på höger sida om magen. Ungefär där blindtarmen sitter om man googlar på bilder. Det gör oftast ondare när jag rör mycket på mig, men smärtan sitter där hela tiden och liksom moler. Just nu har det varit ganska jobbigt i flera timmar, men det är inte så att jag ligger på marken och gråter av smärta precis. Jag har svårt att beskriva smärtan så att man förstår, den är jobbig men uthärdlig.
Jag vet att det gjorde ont redan i februari i år, för jag minns att jag var på läkarbesök och att jag reagerade när läkaren kände just där på min mage. Jag sade såklart att det gjorde ont, men reaktionen var mest en axelryckning från läkaren så då tänkte jag att det inte var något och släppte det.
Men det har fortsatt göra ont, så den första tiden förträngde jag det eftersom jag tänkte att det var en släng av hypokondri eller liknande
Men eftersom det aldrig går över så har jag nu börjat undra. Och eftersom det är just där blindtarmen drar man ju såklart slutsatsen till inflammation. Men när jag googlar så är insjuknandet väldigt kort. Bara några timmar alt. dagar. Och jag har ju haft ont i ett halvår. 
Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra? Är jag bara hypokondrisk? Det gör ju inte jätteont, "bara ont". Ska jag fortsätta vänta ut? Vad kan det vara?
Jag vet att det gjorde ont redan i februari i år, för jag minns att jag var på läkarbesök och att jag reagerade när läkaren kände just där på min mage. Jag sade såklart att det gjorde ont, men reaktionen var mest en axelryckning från läkaren så då tänkte jag att det inte var något och släppte det.
Men det har fortsatt göra ont, så den första tiden förträngde jag det eftersom jag tänkte att det var en släng av hypokondri eller liknande
Bör jag vara orolig? Vad ska jag göra? Är jag bara hypokondrisk? Det gör ju inte jätteont, "bara ont". Ska jag fortsätta vänta ut? Vad kan det vara?