Gynekologisk problem

Jag tror inte du förstår vad jag menar, men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Att kvinnor behandlas sämre än män inom vården är liksom inget kontroversiellt? En del av det har att göra med att besvären som patienten beskriver ses som alltför luddig eller inte allvarliga.
Fast det har inget med diagnoskoder att göra. En man och en kvinna kan ha exakt samma diagnoskod och ändå få olika bemötande. Det är ett strukturellt problem och har inget med diagnoskoder att göra.

Du har inte förklarat något alls du skrev bara att om man har ”fel diagnoskod” eller ”alla hälsoproblem passar inte in på en enkel diagnoskod”.

Att skylla på diagnoskoder ger bara människor felaktig bild av hur diagnoskoder fungerar och rädsla för att de har fått ”fel” diagnoskod. Att sprida felaktigheter är aldrig bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 074
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 621
Senast: Saigon
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp