Borås vattenhinder

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Beckiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 932
B

Beckiz

Någon som har koll på hur Borås vattenhinder ser ut i 90 klass?
När jag var där för väldigt länge sedan låg det i en dunge och det var många utbrytningar.
Tror att det är ändrat nu.
Bra att veta om det är lönt att åka dit.

Sv: Borås vattenhinder

Svarar fast jag visserligen bara ridet 100-klass i Borås och det måste vart hösten 2005. :angel: Då var det vad jag minns 2 vatten, (nu pratar vi 100-klassen). Det första med "vanligt" nerhopp o upphopp i och ur vatten, inga konstigheter alls. Och det andra låg i en dunge under bron (man red under bron) med nåt vitt låd-hinder åt det smalare hållet med landning i vattnet och sedan var det en björkpallisad som upphopp ur vattnet. Det sistnämnda var typ näst sista hindret på banan. Hoppas nån annan vet nåt om 90:n som du faktiskt främst fråga om. Sorry! :o :angel: :D

Sv: Borås vattenhinder

Varit hinderdommare i borås några gånger så jag kan svara,

Det ena vattenhindret är vanligt nerhopp, upphopp vet inte om det brukar vara med i debutant.
Det andra ligger som sagt i en dunge, sist vet jag att det inte var något hinder där utan det var bara genom vattnet som gällde. Nåt år har vi även haft en häck där och nån gång har det nog stått ngt annat där, men osäker på om det varit ngt hinder där i debutant.

Är nog allt jag kan komma på... brukar sitta vid trappan så har inte sett vattnet så mkt..

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 525
Senast: Mirtai
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 730
Senast: Grazing
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Vi som letar häst II