Bukefalos 28 år!

Borde Collie

Nougat

Trådstartare
Hejsan! Hur många har Borde Collies här inne?:laugh:
Tycker det är en trevlig ras, Kan ni berätta lite om dem,hur länge ni har haft dem, etc.?, gärna bild oxså:D

Min farfar har en Borde Collie som heter Winnie:love:
Hon ÄLSKAR när man kastar hennes leksaker:angel:
 
Sv: Borde Collie

jag har en bordercollie-tollare som jag haft sen hon var 8 veckor
tik född januari 07 med namnet bailys
hennes temprament är rätt mkt bordercollie och hon älskar vara med på allt och väldigt lättlärd, däremot är hon inte så intresserad av att valla som bordern annars är framavlad för. något hon tycker är väldigt kul är personspår som vi tänkte försöka köra på med till sommaren (jag ska ha barn om 6 veckor så det är lite påfrestande för tillfället) det bästa hon vet är att springa runt i våran trädgård med !fotboll! i munnen och bli jagad av min kompis 1åriga rottis, så en liten retsticka är hon allt ibland:)

hon har fått tollarens utseende men svarta masken och öronen är från BC:
lite bildbomb :D
24538_1207333975.jpg
nyaste bilden

65560_1182248054.jpg
här ca 5,5månad

67508_1179244397.jpg
här ca 4 mån

84492_1178459814.jpg
här ca 3 mån

94951_1191762135.jpg
här varit 8 veckor;)



mina föräldrar skaffade en ren BC några månader innan jag flyttade hemifrån som oxå är född 07, juli tror jag. som heter wilma, väldigt folkkär något ivrig hund med härlig personlighet, men det märks väl på henne att hon är yngre än min hund även om de bara skiljer ca 6mån, hon är fortfarande i stadiet mellan något valpig och tonåring, men alltid lydig och alert, oxå med överallt. älskar bollar!
har tyvärr ingen bild på henne ännu.
 
Sv: Borde Collie

Hej,

Hoppas det går bra om jag lägger in min storebrors bc som jag är "dagmatte" till :p

Namn: jacki
född: 2008
kön: hane
ras: Bordercollie

Han heter egentligen jackson men kallas jacki och blir snart 6 månader och han är väldigt påhittig och lättlärd men har lite dåligt självförtroende och älskar kel och pussar och vill helst sitta i ditt knä heh. Han har inte visat några tecken till att vilja valla men är ju fortfarande ung så. Men kommer troligen mest vara min storebrors familj hund och han ska träna agility, lydnad och freestyle med honom.

jack.jpg


min egen och jacki

lek.jpg



ja där var han
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 164
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Roheryn
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 365
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 044
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp