Börja hoppa ?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Miidaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 768
M

Miidaz

Jag rider en nordsvensk på 12 år nu, ett par gånger i veckan och jag
vill jättegärna börja hoppa lite smått med honom(hat tillåtelse av
ägaren). Problemet är att han aldrig har hoppat i hela sitt liv. Jag
har försökt ett par gånger, vi har bra fart osv. men precis, precis
framför hindret saktar han av och skrittar sakta, sakta över. Ibland stannar han bara framför och ser sig oskyldigt omkring. Alltså, han är
inte rädd eller så. Tror inte att han tycker det är roligt osv.

Så ös på med tips om hur man kan få han hoppa! :D

// Miidaz - www.miidaz.webb.se (<- Min hästfoto.sida )

Sv: Börja hoppa ?

Är du säker på att han har fattat vad du ska göra då? För en del hästar tar det ett tag...

På min förra foderhäst började jag med att löshoppa. Då fick hon själv upptäcka vart hon skulle göra av alla ben utan att hålla balansen åt klumpen på ryggen också :p När det var dags för uppsutten hoppning byggde jag ett kryss. Inte för högt, det måste vara lätt. Inte för lågt, då hoppar de inte utan går bara över. Ställde dessutom hindret vid staketet så det fanns en infångare på den sidan åtminstone :smirk: Sen travade jag mot hindret, i fältsits, med mycket ben. I början stannade hon eller bröt ut, men då fick en kompis vara infångare. Efter det hoppade hon och fick massor med beröm! Kan ju vara värt att testa iaf... Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 040
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 443
Senast: Cambrie
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Lutten
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka