Börja träna drag

CA

Trådstartare
När kan man börja träna drag med sin hund?
Vad för sele bör man använda?
Har tänkt å köpa en Nomesele, är det en bra sele?

Hade tänkt låta henne dra på vinterarna isf, med släde.
Finns det för en hund eller måste man ha flera hundar?

Sv: Börja träna drag

nomesele är en bra sele att använda.
man kan börja träna hunden redan när den är valp (men då väldigt lätt :smirk: ).
tror det finns släde för en hund annars har du ju pulka, sedan kan du ju även åka skidor efter. :)

åh skidor tänkte jag inte:)

Hon är 1år o snart två månader, så då kan hon dra mej med skidor efter denna vintern?

*puttar upp*

läste på en hemsida att man själv kunde åka på en kickbike efter hunden och på så sätt träna den att dra. Är det en bra metod? Något man bör tänka på? Självfallet ska väll kanske hunden inte dra en hela tiden utan man sparkar på, speciellt i uppförsbackar, eller?

Ska köpa en nomesele idag så det skulle vara kul och veta om det metoden är ofarlig att använda för då borde det vara ett bra sätt att träna hunden på=)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
444
Senast: tanten
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: Masse
·
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
773
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 975
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur