Börjes boots hp

Sv: Börjes boots hp

Min valack har 2or på fötterna och bootsen i storlek L är just lite för stora, han skulle nog kunna hålla sig på M i dom bootsen.

/M

Min pålle behöver ha boots i XL till sina fötter!
En kompis, vars mamma har en hästsportaffär uppe i Luleå (eller var det Piteå?), fixade hem boots till mig så nu har han gummiboots i XL när han åker transport. Har alltid boots under transportskydden.
Ibland har han boots i hagen pga risk för tappsko/trampskador, då har neoprene boots stl L.

Vad har din häst för storlek på hovarna?
Min har fyror runt om och jag har XXL på honom runt om även om de kanske är lite stora bak:p

Vet ej.
Han hade 6:or eller 7:or runt om förut när jag köpte honom för snart 10 år sedan. (kbltravare, 25 år:love: )
Men så råkade vi ut för en hovis som KRYMPTE hans hovar, eftersom han tyckte att hästar ska ej ha stora hovar!
Så nu har han nog bara 3:or.
Har även haft det svårt att hitta andra grejer till honom. Han är inte så hög, bara 158, men GROV, nästan som en ardenner.
Benskydd, grimmor, flughuva och täcken är svåra att hitta i rätt storlek.
Nu behöver han inte boots så ofta, bara i transporten (max t/r ut till betet) och hagen ibland.

Min hade femmor runt om och har förvisso krymp pga hovis men hans hovar hade flutit ut mycket innan :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 457
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
230
Senast: EZMK
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Marvin
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka