Börjes katalogen 2011

Sv: Börjes katalogen 2011

Kan jag göra :)

Har ändå med kameran då vi ska hämta en bil i karlskrona

Var en snabbis inne på Börjes igår. Hade lite bråttom hem så hann i princip bara leta reda på tattersall-sadlarna, ta kort, ta ett nova-bett, betala och åka.

Det fanns både en hoppsadel och en dressyr. Kändes väldigt mjuka och trevliga i lädret. Dock verkar det som att skinnet i sätet och vid knäna repas lätt för båda sadlarna var repiga. Men, med min smått begränsade sadelexpertis, tror absolut att det är en prisvärd sadel.

dsc07325_139714073.jpg

dsc07326_139843908.jpg

dsc07324_139843659.jpg

Jag är gnällig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför de inte satsar lite pengar på katalogen. Med amatörmodeller som ser obekväma ut att posera, friläggningar av bilder där halva hästbenen saknas, prylar uppraddade och fotograferade i nåt platt och tråkigt ljus. Jämför sedan med t.ex. Hööks katalog och samma saker ser betydligt mer lockande och exklusiva ut då de fotograferas snyggt och får en lockande beskrivning.
Säkert skulle de vinna på att använda sig av en professionell fotograf, ett vettigt reproföretag och iallafall en sminkös om man vill behålla sin personal som modeller (för visst måste det vara personalen som poserar???)

Jag ska åka till deras butik så småning om och skaffa lite utrustning till min ponny. Men katalogen ger inte någon köplust.

Jag har såna rainleggs å tycker dom e kanon bra :laugh:
Mina e inte för små i å då har jag ändå brea lår :angel:

Säkert mycket bra men dom är små i storlekarna så XL kom inte ens runt benet.... :(

Men alltså.. De ska ju bara skydda fram på låret, de ska inte sitta hela vägen runt.

Remmarna ska ju däremot gå runt och de är ju superelastiska. Jag har inga små lår, men hade nog fått in ett lår till i varje.

Tycker de är skitbra, har dock ingen aning om de är lika bra som originalet.

Hehe jag hade så bråttom att jag hann inte ens reflektera över vad det var för något schabrak.

Men håller med om att det var snyggt, trots att jag aldrig skulle ha något rosa på mina hästar :)

Men vad hjälper det om jag inte kan knäppa dom i midjan eller att remmarna räcker runt låret.

Så var det i alla fall på det enda exemplaret dom hade i Kungsbacka i storlek XL.....

Det passade inte heller en annan tjej i stallet som var med så jag är inte den enda som inte kan ha dom :(

Kan kanske tala om att jag pga massa ärrbildningar i nedre delen av buken efter många operationer inte kan ha något som sitter åt det minsta... och då brukar storleken bli XL fast jag egentligen har mindre storlek..... att jag sen har kraftiga lår beror på arv efter farmor... som även gav mej ett par rejäla vader... 47 cm i omkrets... :)

Fast jag gillar iden jätteskarpt, och kommer att omedelbart köpa ett par om jag hittar ett som passar mina krav....

Jag är gnällig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför de inte satsar lite pengar på katalogen. Med amatörmodeller som ser obekväma ut att posera, friläggningar av bilder där halva hästbenen saknas, prylar uppraddade och fotograferade i nåt platt och tråkigt ljus. Jämför sedan med t.ex. Hööks katalog och samma saker ser betydligt mer lockande och exklusiva ut då de fotograferas snyggt och får en lockande beskrivning.
Säkert skulle de vinna på att använda sig av en professionell fotograf, ett vettigt reproföretag och iallafall en sminkös om man vill behålla sin personal som modeller (för visst måste det vara personalen som poserar???)

Jag ska åka till deras butik så småning om och skaffa lite utrustning till min ponny. Men katalogen ger inte någon köplust.

Fast det är ju Börjes affärsidé att hålla nere på reklamkostnaderna och ge billigare pris till kunderna. Affären är ju inte heller flashig på något sätt.

Jag ska köpa ett nytt ridspö från börjes (mm, så säger jag iaf... när jag sedan ska beställa kommer det säkerligen att trilla med lite ridkläder och ryktborstar och schabrak och träns och... :angel: )
Problemet är bara att jag tycker att alla deras svarta spön är så snygga :D Det enda kvar jag har på ett spö är att det ska vara svart, så det kanske inte är så konstigt men... Vilket tycker ni är snyggast? (längd spelar ingen roll, jag använder det bara som allroundspö och har det mest liggande under sadelkåpan tills det behövs...)

Den är ju rejält framskuren iallafall... ser fin ut annars, skulle vilja se en bild bakifrån också. Om någon ska dit kanske ni kan fota bakifrån också?
Tack för bilderna så länge! :-)

Har någon provat deras jeansridbyxor? Jag skulle nog vilja ha ett par om de är bra, jag har ett par andra från Börjes som är mina absoluta favoriter!

Är det någon som har provat deras däkerhetsväst med paneler? SafeRide tror jag att den heter, är lite sugen på en sån :D

Någon som kollat på eller köpt JUMP stövlarna än?:P Är riktigt nyfiken på dem, men stövlar är ju så svårt att köpa utan att prova:/

var och provade stövlarna igår...hur sköna som helst:laugh: och snyggare i verkligheten...:love:

haha javisst är det personalen som poserar i katalogen...var dyngkär i den blonda killen när jag var i 12:års åldern...höll ju på att smälla av när jag kom dit och HAN stod i kassan hahaha:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 314
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025