Börjes och hööks elband/tråd

Sv: Börjes och hööks elband/tråd

Jag har hööks blåvita tråd och är mycket nöjd med den. Tyvärr lite svår att få tag i (har inte hööks butik i närheten utan mäste beställa) vilket gör att i nuläget hade jag köpt en tråd på närmare håll, så att de är lätt att köpa ny när det behövs.

Jag köper alltid elstängselprylar på Börjes och har aldrig haft några problem. Helt okej kvalité alltså, enligt mig!

Köper också all min eltråd på Börjes och tycker inte att den är sämre än andra affärers.

Humana priser också! ;)

Elbanden i Börjeskatalogen har sytrådstunna ledare, vilket gör att de bränns snart av om du har ett hyfsat elaggregat. Funkar endast med klent aggregat på korta stängsel...

Vi har haft våra Börjes elrep i 6år.
Funkar fortfarande

Ja det har vi också råkat ut för. Sedan tycker jag de gärna töjt sig lite väl mycket om vintern då ex. blötsnö fastnat.

*delvis kl*

men nu köper vi deras svart/vita elrep som har fem års garanti. De är superbra! Vet ej om de finns med i katalogen, vi brukar åka dit och handla.

Gira :banana:

Jag har elband från börjes. De funkar bra. Inget som gått sönder. Den äldsta hagen har stått i drygt 6 år. Jag gillade allra bäst deras gröna band, men de har dem tyvärr inte längre. jag har både 12 mm och 20 mm band. De töjer sig inte alls mycket och det lilla som blir är bara att sträcka i bandskarven. (någon gång om året sträcker jag i skarvarna) Inget problem med hängande band när de är fulla med snö heller. Klart prisvärt men tanke på att banden är mycket billigare än de flesta andra sorter.

Vi hade börjes elrep i vinterhagen i år - det kan vara bra att veta att de repen inte går av om hästen fastnar i det. Otäcka skador. Man kan komplettera med hylsor från Hööks som kapar tråden om olyckan skulle vara framme.

Nu har vi den sv/v eltråden istället, och den går av om det skulle krabba till sig.

Tycker det är skit samma, faktiskt.

Hade en häst som vi måst skjuta här hemma pga att hon sparkade bakut, krokade bakbenet om tråd och det skar in i hasvecket och skalade av vad som fanns på benet ända ner till hoven. Senor skadade och benet bara hängde.

Så det var bara att ringa ut vet. och ta bort henne.

Gira

Hur menar du med skit samma? Skit samma vilken tråd man använder eller? Hade ni den "tunnare" och den inte gick av?

Vi hade också olycka här hemma med tråden, därför är jag galet mån om att göra vad jag kan för att inte samma typ av olycka händer igen. Därför vill jag inte ha den "kraftiga" tråden utan hylsor.

(Vi behövde aldrig ta bort hästen, men lidande och 4 mån boxvila tycker jag var tillräckligt bedrövligt.)

Jag har allt i staket väg från Börjes och har haft det sen -97 inga problem. Ifjol köpte jag den sv/v tråden till vinterhagen för att den skulle synas bättre mot snön.

Vi har börjes 5 mm vita tråd, och har haft i några år. Vi tycker den är bra och prisvärd. Varför betala mer, på granngården eller bole, när det är precis samma tråd?!

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 992
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka