Sv: Börjes sortiment
Dom har MKT mer grejer i affären (tycker jag) än i katalogen. I och för sig lusläser jag inte katalogen, eftersom jag har så nära till affären men visst skiljer det sig mkt ändå.
Vet inte vad för grejer du är ute efter, men om vi tar ridkläder så har dom en hel del mer ridbyxor (märken som cavallo, sarm hippique, jacson osv) även nåt "märkeslöst". De har inte alla stl i alla färger, ibland kan det va utplockat, men har man tur så hittar man det man vill ha. Likaså jackor, västar har dom en del förutom katalogen. Mest märkeskläder som kyra och jag såg dom hade nån jacka från kingsland nu oxå.
Tja, sadlar har dom oxå fler, framför allt har dom många begagnade (men det kan förstås va utplockat ibland). De har fler Stübben-modeller än i katalogen, ett par frank baines, nån fälttävlanssadel osv.
Träns har dom iaf från frank baines (några modeller), några från Lemetex tror jag (de har iaf haft både sadlar, träns, martingaler m.m. innan).
Skydd: fler modeller från eskadron, bl a höga bakskydd, nya fälttävlansskydden, nu har dom fått in Veredusskydd oxå.
Många fler täcken. Fler modeller från Bucas, Pessoatäcken, några engelska ulltäcken/fleecetäcken, Hansbo & Mia-täcken (fast en del kan va mot beställning). Samt flera "märkeslösa" täcken.
De har oxå ofta typ "fyndkorgar", det kan va fleece/sommartäcken, grimmor, grimskaft, shabrak osv till lågt pris.
Många fler shabrak än i katalogen!! Allt från billiga till italienska & tjocka polypads.
Sen har dom ju oxå en helt ny affär (stallbacken) med foder o tillskott, utökat hovslageri, utökat stängselmaterial, mkt krubbor, hinkar o stallmaterial, många redskap osv.
Så jag tycker väl det är värt ett besök på Börjes (men visst, det beror på vad du är ute efter och som sagt, det kan va utplockat ibland som i vilken annan affär som helst)