Börjes termobyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emjo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 468
E

emjo

Tänkte köpa dom (rider bara en gång i veckan så jag varken vill betala mer eller behöver bättre kvalité)
men till frågan:
Jag har långa ben, så jag tänkte ha mina vinterridstövlar till termobyxorna men kommer jag få plats med stövlarna eller blir det för klumpigt??

Sv: Börjes termobyxor?

Rekommenderar verkligen inte Börjes termobyxor, även om man inte vill ha kvalitet. Både jag, min dotter och grannen har varsitt par. Samtliga blev jättefula i skoningen efter bara enstaka användningar. Resårbanden som ska sättas under foten lossnade direkt. Passformen är usel, konstiga storlekar, men rätt långa i benen.

Skulle hellre köpa några vanliga billiga täckbyxor än att köpa dessa igen!!! Skoningen är som sagt så usel att du inte har någon användning för den, och ska man mest skogsrida så går det bra med vanliga. Ska man rida dressyr känns nog alla termobyxor klumpiga.

Sv: Börjes termobyxor?

Jag köpte ett par i vintras. fungerar bra på så sätt att man inte fryser, men skoningen blev ful fort och resårbanden under fötterna losnade. Om jag skulle köpa ett par nya skulle jag satsa på några andra.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 431
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer