Borlängetips

SaraXX

Trådstartare
Vi ska sova en natt i Borlänge. Vad borde vi se/göra? Två vuxna natur- och historieintresserade typ. Men vi har inte jättemycket tid.
Och var borde vi äta?

Vi ska sova en natt i Borlänge. Vad borde vi se/göra? Två vuxna natur- och historieintresserade typ. Men vi har inte jättemycket tid.
Och var borde vi äta?

Geologiska museet givetvis :D

Annars skulle jag säga Rommehed, Framtidsmuseet/2047 Science center (mer för barn dock) och Ornässtugan (där Gustaf Vasa smet från danskarna genom dasset :D).

Sedan är det ju inte långt till Falun och ett visst hål i marken kallat Falu gruva... :angel: och det är en upplevelse :) Är jag hemma kan ni få en privat guide ovan jord ;)

Vad gäller mat har jag noll koll i Borlänge tyvärr.

Liknande trådar

Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 705
Senast: lingonben
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 420
Senast: Migo
·
Fritid Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och... 2
Svar
35
· Visningar
956
Senast: Soapbubble
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka