Borrmaskin ?

KisseNova

Trådstartare
Japp, nu har jag gett upp att leta efter borrmaskin så nu vill jag köpa en själv, vart hittar jag dom ? Hur vet jag vilka som är bra ?

Hjälp behövs för en borttappat flicka som är van att killar sköter det praktiska med att sätta upp hyllor ;)

Sv: Borrmaskin ?

Vilken typ av väggar m m vill du kunna borra i? Om du vill kunna borra i betong behöver du en slagborr eller kanske t o m en borrhammare till det och en vanlig borrmaskin till gipsväggar, trä m m. Biltema och Clas Ohlsson har billiga borrmaskiner som duger till den som bara behöver borra någon gång ibland. Den seriösa hemmafixare bör nog satsa på rejälare grejor = ofta dyrare.

/Maran, som alltid har fått göra sådant själv;)

Jag är mest hemmafixaren här hemma! Jag kör på en Black&decker. Funkar super.

Vet inte allt jag har gjort med den, byggt burar, satt upp hyllor. Dne funkar verkligen super. Tror vi gav runt 800 kr för den. Tidigare hade vi något billigt skit. Batteri tiden, var åt skogen. Inget tryck eller kraft i den.

*kl*

Jag vill ha en som kan borra i alla slags väggar, är lätt att hantera och lätt att förstå sig på. Priset är inte så viktigt, hellre en bra som håller länge än en som ger upp efter första hyllan ;)

Både Bosch och b&d har bra borrmaskiner. Jag har en slagborr från Bosch, vilket verkligen är att rekommendera om man t.ex. ska borra i ett betongtak.

Det viktigaste, tycker jag, är att borrmaskinen är kraftfull. Att den är lätt och smidig är av underordnad betydelse med tanke på att man vanligen‘ inte springer runt och borrar under några längre stunder.

Jag tror att min är inköpt på Järnia eller något.

Med de kriterierna skulle jag satsa på en med sladd iaf. I prisintervallet 500-1000:- bör du hitta bra maskiner.

Kolla bara så att borrchucken (där du sätter borren) är bra. Sätt i ett borr och kör lite i luften, kolla så att borret inte kastar för då får du aldrig runda hål. I många billigare är den inte bra, ocentrerad vilket ger orunda hål och ett stort svinn på borr.

Frågan är om du inte skall köpa två! En slagborr med sladd, kraftfull och bra, och en smidigare skruvdragare utan sladd. Jag har båda delarna, och använder skruvdragaren hur mycket som helst. Fick en ny i julklapp, en B&D med två batterier - skönt att inte behöva sluta arbeta när batteriet är slut... Skruvdragaren är dessutom helt oumbärlig när det skall sättas staket, då är ju skarvsladd liksom inget alternativ... Skruvdragaren funkar utmärkt att borra med också, fast inte i metall eller betong, då åker slagborren fram.

Men kan man borra allt med slagborr ?

Jo, jag funderar på en skruvdragare med, oehört smidig sak :D

Vad har du för väggar, har du betongväggar är borrhammare ett måste för att man ska kunna borra smidigt. En vanlig borr med slagfunktion kan inte konkurrera med en borrhammare, men det märker man inte förrän man testat en borrhammare ;)

Sak du inte borra i betong klarar du dig med en mindre avancerad maskin.

Själv har jag "bruksbo" en slagborrmaskin och en skruvdragare kosta mig ca 300kr/st snuskigt billiga och funkar bra ,kompisen köpte likadan skruvdragare när han renovera sitt radhus så de täcker nog dina behov

*kl*

Problemet är löst.

Min mammas särbo har erbjudit sig att leta reda på en bra borrmaskin och skruvdragare till mig. Jag litar på honom eftersom han är kunnig på det tekniska. I morgon får jag information om vad jag ska betala :p

Liknande trådar

Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: alazzi
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 907
Senast: jemeni
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka