Borta :´(

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Saraaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 055
S

Saraaa

Är så orolig över min katt, hon har varit borta sen i onsdags och hon brukar inte vara borta så länge :cry:
Har varit ute och letat, ropat och skrivit lappar, är så orolig!
Hur länge brukar era katter vara borta ?

Sv: Borta :´(

om katten inte har varit borta så länge förut är det ju inte så kul, beror iofs på åldern. speciellt hankatter kan ju lätt springa iväg.
jag hade en hankatt förut (som dessvärre var tvungen att stanna kvar när jag flyttade) och han kunde vara borta i flera veckor i sträck.
när man var som mest orolig så kunde han komma släntrande och käka och sen sticka iväg igen.
nu har jag en katt, som är kastrerad, och han har som högst varit borta i fyra dagar.
hoppas det ordnar sej!

Tror inte att hon lever längre :cry:
De var en tant som ringde och sa att det var en katt som hade blivit överkörd på vägen nedanför, å dum som jag var frågade jag inte så mkt, vart ju så ledsen när hon berättade det.
Men vi har varit och letat efter vägen men hon är spårlöst försvunnen.
Men vi försöker få tag på någon som vet nått.Ska sätta upp lappar och sånt imorgon. Vill ju begrava henne!
Saknar henne så det gör ont :cry:
Älskade missen min!

Nu vet jag säkert, hon är död :cry:
Hade satt upp lappar på affärer i fredags, så var det en som ringde idag och sa att hon hade sett min Tussan.
Hon låg brevid vägen vid ett hus när hon som ringde såg henne, så vi ska gå och fråga dom i huset om dom vet vart hon har tagit vägen.
Min fina älskade katt :cry:
Bara 1 år fick hon bli...

Tyvärr är det nog svårt att hitta henne nu...troligtvis har nån räv el dyl tagit henne när det gått så lång tid....Alltid hemskt när ett djur försvinner...jag blev av med en hund för 2 år sen...vi vet fortfarande inte vad som hänt med honom.....

Dom huset hade ringt polisen som kom och begravde henne i ett skogsparti i närheten. Hon hade inget halsband på sig den dagen hon försvann och de kommer jag ALDRIG att förlåta mig själv för.
Men de känns bra att veta att hon inte har blivit uppäten eller så. Men jag saknar henne så mycket, känns så tomt! :cry:

Jomen då kanske du får reda på vart hon är begraven iallafall, de flesta olyckor händer katter när dom är runt året, så jag tror inte att du hade fått det ogjort även om hon hade halsband på sig...och du har ju ändå fått reda på vad som hänt och vart hon ligger kan du säkert luska ut.

Stackars dig! Det är så synd att det ska behöva bli sådana sorgliga slut... Själv håller jag tummarna för att min kisse kommer hem oskadd snart, efter en och en halv månads bortovaro. Jag tänker på dig och Tussan!

Nej ogjort går det ju inte att göra det, tyvärr. Men om hon hade haft halsbandet på så hade jag ju kanske fått hem henne.
Men det känns bra att hon inte bara ligger nerkastad i nått dike iaf.
Utan att polisen tog sig tid att begrava henne.
Ska gå och se om jag kan hitta stället senare, hon är ju nån stans i närheten iaf.
Å så hoppas jag att det gick fort för LillTussen min, så att hon slapp lida och ha ont!
De är så tomt utan henne :cry:
Men nu får man minnas allt underbart hon har gett och hoppas att hon har det bra med alla andra katter i himlen.

Tack alla som bryr sig :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
773
Senast: Nikan
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka