Bortlottad med reservplats, vad gäller?

Prick

Trådstartare
Om man blir bortlottad från tävling och tackar ja till att vara med på reservlista, är man då skyldig att delta om det blir plats? :confused:

Sv: Bortlottad med reservplats, vad gäller?

Om man blir bortlottad från tävling och tackar ja till att vara med på reservlista, är man då skyldig att delta om det blir plats? :confused:

Nej det behöver du inte. Jag blev bortlottad och sedan fick jag plats men hästen blev halt så då strök jag mig.

Tack för ditt svar! Men med en halt häst hade du ju ändå inte kunnat vara med? Är det helt OK att "bara inte vilja" vara med trots att man fått plats?

På tävlingarna hos min klubb behöver man inte ta platsen om man inte vill. Behöver ingen speciell anledning.

Det kan man ju inte vara tvungen att göra.
Om man blir bortlottad, så kanske man lite tar för givet att man inte får plats, och bokar upp sig på något annat istället.

Tack för ditt svar! Men med en halt häst hade du ju ändå inte kunnat vara med? Är det helt OK att "bara inte vilja" vara med trots att man fått plats?

Som Ravishing är det ju bara att säga att hästen är halt om du inte vill vara med. Du har ju ingen skyldighet att deltaga. personen som står som reverv efter dig blir nog bara glad ;):D

Har varit reserv en gång och om jag inte hade velat tävla som jag ville då hade arrangören ringt till någon annan. Du är ju reserv och om du inte vill ringer de någon annan. tror inte din häst behöver vara skadat för som någon skrev kan man ju ha planerat innågot annat om man inte får vara med.

När vi hade dresyrtävling och fick lotta bort frågade vi alla bortlottade om dom ville stå med på reservlista.
Nu behövde vi aldrig fråga nån reserv, men OM vi fått gjort det hade vi lottat bland reserverna och ringt i den ordning de lottats fram. Vill man då inte vara med, så ringer man bara nästa på listan.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 654
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 197
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka