Bortskämd häst, fattig ägare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick Zam en härlig behandling. Det blev först en omgång med värmekameran, sen djupvågsbehandling och sist lite laser på vissa partier. Han hade lite djupa spänningar på rumpan, annars var han fin. Känns så konstigt att man gärna betalar lite förebyggande åtgärder för hästen men sig själv vill man inte ens unna en endaste behandling. Jag har inte fått en härlig massage på kanske två år, varit hos frissan på ett halvår och kommer inte ihåg vilket år det var jag köpte skor. Eller jo, ett par sandaler i våras, på rea såklart. Allt det har Zam fått på mindre än en vecka. Plus att jag beställt massa nya "kläder" till honom. Tre täcken (eller nja, två liners och ett skaltäcke) ligger på beställning. Och på detta funderar jag om det inte är dags för tandläkaren igen. Näe, efter de får det vara stopp på spenderandet för ett tag! Sjukpenning är inte direkt något man blir rik på, även om jag är lyckligt lottad med en god inkomst från början.

Fick tag på en trevlig sjuksköterska imorse som skulle se till att fixa iordning mitt läkarintyg. Så himla skönt när de är på gott humör och bemöter en med en bra inställning. :love: Bara genom det känns det som att livet är lite enklare. Men huvudet värker som bara den fortfarande och självklart håller de på med takrenovering på jobbet som låter som sjutton. Ska nog göra som min kollega, sätta på musik i hörlurarna och smånynna med. Jättekul när man sitter i landskap :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp