Bostonterrier.

Sv: Bostonterrier.

vet ingenting om rasen, tell me!:banana:

vad kan dom användas till?

Det är en aktiv liten jycke som kan användas inom det mesta. Agility,lydnad,spår osv. Har endast träffat 3-4 st själv, så jag ville höra lite om andras erfarenheter.

Jag funderade (i vanlig ordning) lite på plattnosaveln.
Finns det uppfödare som avlar för lite längre nos, som det gör inom en del andra plattnoshundraser?

Senast ändrad:

Jag tycker dom är fräcka och var inne på att skaffa mig en, men läste på om rasen och det fanns ju en del skavanker...kommer inte ihåg nu vad det var men det gjorde att jag la rasen åt sidan..Men dom är så läckra :love:

Jag tycker som Martha, fräcka hundar med mycket glad attityd. Den jag känner tävlar högt i agility och är superlätt att jobba med.

//e

Boston Terrier är en ras som faktiskt liknar franska bulldogs, bara att BT:n är lite högre än FB:n!

Jag tycker som Martha, fräcka hundar med mycket glad attityd. Den jag känner tävlar högt i agility och är superlätt att jobba med.

//e

Exakt min uppfattning! Och det verkar som att nästan alla bostons med aktiva ägare tränar och tävlar aktivt inom agility med framgångar.:)

Om vi ser till rasrelaterade sjukdomar.
*Juvenil katarakt
*Patella
?

Jag har för mig det var nåt med mentaliteten och ögonen...men som sagt så kommer jag inte riktigt ihåg....

LURA mig inte nu att börja tänka igen :mad:

:p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 774
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 877
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 528
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 475
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna