BoT eller vanliga paddar

Anna M.

Trådstartare
Hej, jag har idag ett par equilinepaddar som stallbandage när min häst ska åka långt eller står stilla mycket (boxvila pga hovproblem för ett tag sedan). Men jag har funderat på att byta ut dem mot ett par back on track. Snabbandagen har jag redan och använder för kortare resor i transport men tycker att lindor fungerar bättre för att motverka svullnad vid längre resor.

Finns det någon som har provat både "vanliga" tjocka paddar samt Back on tracks paddar och har några erfarenheter att dela med sig av? :)
 
BoT er bedre enn tjukke paddar. Å bandasjere med BoT underlag fungerte også bedre på min ponni, som fyllte i bakbena, enn å bruke snabbandasjene.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: CFrisk
·
Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
1 325
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: LilaTiger
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 326
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp