BOT frågor

Tuvisen

Trådstartare
Kan man använda BOT som förebyggande, min häst har nyss haft kotledsinflamation och knäledsinflamation. Kan BOT hjälpa till så att han inte får tillbaks det ?? Någon som har några erarenheter ??
Och om man kan använda det förebyggande, ha i sånnafall tänk på ridpaddarna eller knäskydd, men måste dom tex. ha BOT paddar på båda frambenen eller räcker det med det benet han haft inflamation i ??

Tacksam för svar

Sv: BOT frågor

Ja det kan man enligt mina erfarenheter.

Det räcker om du har på ena benet men det bästa är väl att ha på båda, finns ju riska att det oskadade benet är lite ansträngt efter att ha avlastat det skadade benet.

Ja det har jag gjort, frågdade min vet. om detta och han tyckte att det var bra. Jag hade använt på båda. Min häst har på alla fyra men det är kanske inte nödvändigt. Annars kan det vara värt att testa glucosamin (också frågat vet. som rådde mig till det) i fodret. Hoppas pållen håller sig frisk nu!!!

okej, min ET ska komma ut snart ock kolla på han tänkte fråga henne lite vad hon tror om BOT oxå :)

Om den haft i både kota och knä så är det väl en bra idé att ha både och. Värme kan verkligen göra underverk.

Min häst har blivit otroligt fin i benen sedan jag började använda B o T på nätterna. Jag trodde iof att det skulle vara positivt men jag är förvånad över hur snabbt det gav resultat. Jag lindar med bandageunderläggen på nätterna, men ska även investera i ett par B o T fleecelindor att ha under lite hårdare träningspass. Den värmande effekten blir ju dessutom större när hästen rör sig och själv blir varm.

Så jag kan verkligen rekommendera produkten! De är värda varenda krona. Min häst har inte varit så här fin i benen på flera år (är en gammal man). Det råder ingen tvekan om att padsen haft en otroligt bra effekt på honom. Jag hoppas bara att effekten håller i sig. Jag kommer stenhårt följa rekommendationen att göra uppehåll 1 v efter 3v användning för att just undvika att kroppen vänjer sig.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju... 2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka