Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tänkte köpa BoT-paddar till min häst och fick höra att en kompis skulle köpa snabbandagen istället och vill sälja sina paddar. De är ju dyra, så på så vis är det bra att köpa begagnade, men försämras effekten med tiden? Vill ju att de ska funka så bra som möjligt ändå..
Bot effekten försämras över tid men efter ganska lång tid. Jag använder armbågsskydd dygnet runt, alltid alltså och jag märker att effekten försämras efter ett år ungefär men det finns ju ändå effekt kvar. Jag har även madrassen och där märker jag försämrad effekt efter ungefär tre år.
Om hon har använt paddarna varenda natt i fem-sex år så skulle inte jag köpa.
Håller med Tiny BoT begagnat skulle jag inte ta i. Använder handskar på natten handledskydd på dagen vid behov och har inte märkt minskad effekt på 2½ år nu dock bara tvättat handledsskyddet och inte handskarna (är alltid ren på kvällen )
Ni tänker inte att effekten blir minskad för att kroppen har vant sig vid det?
Eftersom ni uppenbarligen använder det hela tiden och väldigt ofta borde det lika gärna kunna vara kroppen som vant sig istället för att det är utslitet..
Men jag vet inte, jag har inte tagit in dem i lab för att se om/hur de försämras
Beror på hur mycket hon använt dem, är de jätteslitna skulle jag inte köpa dem, men är de som nya skulle jag slå till på dem om det är bra pris.
Jag köpte en BoT ryggvärmare begagnat, visserligen var den bara använd ca 5ggr, men den fungerar superbra, hästarna blir jättevarma under och de fullkomligt älskar att få den på sig. Efter en stund står de och gäspar .
Hmm.. hon har väl haft dem ett par år och använt dem rätt flitigt.. Tvätt vet jag inget om, det kan jag ju fråga.. Men kanske är lika bra att köpa nya då, tråkigt om man inte får någon effekt..
Jag använder handledsskyddet. När det första blev slitet köpte jag ett till.Jag tyckte då att det nya gav mer effekt än det gamla,så det behöver inte vara att man vant sig.Möjligtvis att jag inbillar mig att det känns bättre med det nya bara för att det är nytt
Bot säger själv att så länge materialet är kvar är effekten kvar. Jag har personligen inte märkt någon skillnad efter X tvättar/år. Så skulle utan problem köpa begagnat sålänge de var i gott skick och inte så slitna/söndertvättade att tyget var nött/trådslitet.
Hästmänniskan Nyligt fått diagnosen hypermobil Ehlers-Danlos, och känner att det var mycket som plötsligt blev begripligt angående mina svårigheter i...