BoT-täckerna, prisvärda?

Ek3n

Trådstartare
Jag har börjat fundera på att köpa ett BoT-täcke till min ponny. Jag är inne på antingen nättäcket, fleecetäcket eller stalltäcket. Eftersom de kostar endel ville jag höra ifall någon här har ett sådant, och vad ni tycker om dom? Är det värt sitt pris, eller är det bortkastade pengar?

alla svar mottages tacksamt :bow:

Sv: BoT-täckerna, prisvärda?

jag har båda fleece och stalltäcke. innbillar mig att dom funkar. dom är iaf mkt varmare än vanliga täcken.

Okej. Jag tänkte köpa ett för att öka blodcirkulationen i ryggmusklerna och rumpmusklerna. Hur är passformen på dom då?

Jag har nättäcket och är (än så länge...;)) väldigt nöjd. Jag tycker att dom är ganska normala i storleken men möjligtvis lite åt det mindre hållet.

Jag har ett BoT fleecetäcke till min ena islandshäst, bra passform och känns som det är bra kvalité. Har samma strl som alltid, 125.

Känns som att det har effekt, för det blir varmt under och hästen har blivit bättre i muskler/leder av sin "pyjamas".

Har ett ryggbälte själv, hjälp mycket, är mycket nöjd och kommer absolut köpa fler bot produkter när jag har råd/behov.

BoT = :love: :bow:

Har fleectäcket och tycker det är jättebra. Sitter bra på båda hästarna trotts att dom är rätt olika (den ena är smäcker och den andra är lite kraftigare)
Inbillar mig oxå att det funkar :p Fick dessutom rekomendationer från veterinär och massör att ha det på stoet eftersom hon har en muskelskada.

Jag har ju redan de paddarna med kardborrknäppning, tycker också att de har gjort skillnad på pållan :) Så ett täcke vore inte fel heller.

Men vilket ska jag ta? fleece eller nättäcket? jag har redan ett stalltäcke så det skippar jag nog.

stalltäcket är stort i stl och fleecetäcket är lite.....:p
jag har 155 på båda och det är stoor skillnad på dom.

okej, jag har 125 i hennes andra täcken, men man kanske skulle ta 135 om man köper fleecetäcket?

PRISVÄRDA, UNDERBARA ett MÅSTE för mig och mina hästar.

Första gången jag skulle lägga pengarna på ett stalltäcke från dem var jag skeptisk, idag har jag stalltäcke, fleece och nättäcke. Vanliga wraps och paddarna med kardborre. Både allround och dressyrschabraken.

Till mig själv har jag strumpor, piketröjor, tshirt och ryggbälte. Min sambo har tshirt och knäskydd samt vi sover på bäddmadrasserna.

Kostar pengar men ger tillbaka så mkt mer.

Nättäcket har stört användbarhet anser jag då den kan du ha året om, under täcken på vintern och endast den på sommaren.

Jag har stallbandage till pållen, strumpor och handskar till mig själv och nästa inköp är ett täcke eller en ryggpad!
Tror faktiskt det blir ett täcke, ryggpaden verkar osmidig.
Är iaf supernöjd med BoT produkterna! Pållens gallor har försvunnit, och jag fryser inte alls om fötter/händer på vintern.

Vad är det för fodring på stalltäcket? Velar mellan fleece och stalltäcket.

Nu har jag inget täcke, och enda anledningen är att det är för opraktiskt för mig att ha ett, jag har ju samma täcken dygnet om i princip, och byts det byts det mellan utetäcke till utetäcke.

Däremot har jag ryggstycket, paddar, haft både has- och knäskydd, och till mig själv har jag nackskydd (min whiplash ÄLSKAR bot) och knäskydd.

Fungerar ABSOLUT. Jag började använda det då jag hade en muskelskada på bakdelen på en häst, köpte då ett ryggstycke. Sen fick herrn med problemrygg låna det, och vips så ökades mängden BoT prylar på =)

Nu har jag som sagt ryggstycket, använder dock inte dagligen utan vid problem, men det går ju att fästa i vilket täcke som helst, och täcker på mina stor del av rygg och länd, på de med 125 cm i täcke täckte det hela. Samt att jag har paddarna, används FLITIGT, samma sak med mitt nackskydd.

PRISVÄRDA, UNDERBARA ett MÅSTE för mig och mina hästar.

Första gången jag skulle lägga pengarna på ett stalltäcke från dem var jag skeptisk, idag har jag stalltäcke, fleece och nättäcke. Vanliga wraps och paddarna med kardborre. Både allround och dressyrschabraken.

Till mig själv har jag strumpor, piketröjor, tshirt och ryggbälte. Min sambo har tshirt och knäskydd samt vi sover på bäddmadrasserna.

Kostar pengar men ger tillbaka så mkt mer.

Nättäcket har stört användbarhet anser jag då den kan du ha året om, under täcken på vintern och endast den på sommaren.

Jo, då jag är väldigt nöjd med mina paddar så tror jag att ett täcke inte skulle sitta fel :D

Jag har med tänkt i dom banorna, att det är bättre med nättäcke.. Att man har mer använding för det. men jag velar :p

Men hur är passformen? Och hur ska jag göra med storleken? Hon har ju 125 annars, och hur är nättäcket i storleken?

Senast ändrad:

Min syster har också nackskyddet (hon har problem med nacken) och hon tycker med det funkar super :)

ett sånt ryggstycke är däremot inget jag kommer köpa, då satsar jag hellre på ett täcke :)

stalltäcket (det som finns i blått med röda kantar, heter rime) har 170g foder.

Jag hade kört på samma storlek på nättäcket som på de vanliga. Annars är du osäker T&A och tala med Giovanni då han är super :)

Liknande trådar

Utrustning Mitt sto är nätt över bogar och har rätt tunn hals. Hon är känslig i ryggen och behöver täcke(n), men får också lätt fula bogskav om...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: Buck
·
Utrustning Jag funderar på att köpa ett Back on Track fleecetäcke till min ponny men har läst att dessa täcken inte har någon bra passform. Någon...
Svar
4
· Visningar
994
Hästmänniskan Just nu är det återigen en annons ute där någon vill köpa häst till ett mycket lågt pris. Kollar man upp "köparen" det minsta lilla så... 2
Svar
35
· Visningar
5 733
Senast: Donnaline
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejt
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka