D

Daun

Någon som kan berätta lite om dom för mig?
Bra och dårliga saker.
Bra uppfödare m.m.

Är mycket nyfiken på den rasen,tycker dom verkar vara trevliga hundar.
Blir glad för all info jag kan få.
 
Sv: Boxer!?

sök på boxer så kommer du till olika boxerklubber var du säkert kan få en del upplysningar.
en väninna av mig har skaffat boxervalp o den är så söt.lycka till. :)
 
Sv: Boxer!?

Jag har precis skaffat mig en boxer. :love: :love:
Han är nio veckor och jag har haft honom i bara en vecka.

Innan jag skaffade boxer sökte jag massor av info på internet om rasen. Boxerklubben har en jättebra hemsida. (www.boxerklubben.nu) Där står det mycket om hur boxrar är och det finns valphänvisning för aktuella kullar. Man kan därifrån också gå in på sitt lokalområde (dvs området där du bor) och se vilka aktiviteter det finns.

Jag hade turen att det var boxer-SM alldeles i närheten av där jag bor precis när jag hade börjat fundera allvarligt på boxer. Så jag åkte dit och träffade en *massa* boxrar och fick väldigt positivt intryck av dem. Det är glada, trevliga och lydiga hundar. De kan dock vara lite envisa ibland har jag hört.

Jag kan rekommendera att titta på hemsidan och se vad som är på gång i närheten av dig. Då kan man åka dit på aktiviteter och titta och få se olika boxrar och hur de är.

Lycka till! :)
 
Sv: Boxer!?

Tycker det verkar vara en trevlig ras, men har de inte
mycket problem?
Med höfter och annat?
 
Sv: Boxer!?

Å grattis till lilla valpen. :)
Hoppas det går bra för er.
Och tack så mycket för tipsen
 
Sv: Boxer!?

Tyvärr har jag också hört att dom ska ha en del problem, men tycker att det är väldigt många hundraser som har det tyvärr :(
 
Sv: Boxer!?

Jag har just nu min första egna hund och JAPP! Det är en Boxer! :love:
En Boxer är livlig, kan vara envis, men framförallt så behöver den få ha mycket KUL för att bli en glad hund som trivs med livet. Den gillar att hänga med på alla tänkbara upptåg och jag tycker nog att man ska träna bruks med sin Boxer. Visst, det kanske är liiite mycket jobb att nå lydnadschampionatet.... :smirk: men man KAN ju ta det som en utmaning och lyckas man inte så har man ju haft kul på vägen iaf. Som exvis jag och min tik som nu jobbar hårt på lite mer precision i inkallningen eftersom hon har haft en tendens att rusa förbi innan hon vänder upp och sätter sig bredvid mig. Nu har jag fått henne att hoppa upp i luften och vända vid min sida... skitbra.. förutom att det då blir en piruett (som är det roligaste en Boxer vet!) och blir det en så blir det gärna flera och då piruettar hon iväg bakom mig. :rofl:

Hur som helst. Boxern är en trevlig och lättskött hund och när det gäller genetiska sjukdomar så är det väl samma som alltid som gäller när man letar valp: kolla upp föräldrarnas och syskons statistik och välj en uppfödare som du trivs med och sen är det bara att hålla tummarna att den valp man valt blir frisk!

Lycka till!
/JES
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 752
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 302
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 285
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 520
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp