För mig kostar det 1000 kr med el, spån och vatten i ett alldeles nybyggt stall
ridhus finns några kilometer bort, på sommaren tar det säkert 40 minuter att rida dit, men på vintern rider vi bara uppströms på älvisen så då borde det gå snabbare
 
600 i kallhyra samt 100 kr el. Då ingår bortkörning av gödselstacken samt transport av hö och halm till stallet. Betalar sedan allt foder, får sköta allt själv... 10 min till ridhus och paddock (skrittväg). Fina hagar och nybyggda boxar, men ännu ingen sadelkammare, inget lyse på rännet....känns för dyrt just nu!
 
Då kan inte hästen vara större än ett marsvin ;)
300 kronor räcker ju ingenstans... eller själ ni hästmaten någonstans???

Till trådskaparen Zonya.
Vi tar 2100 från 1 januari 2004.
nu tar vi 1800.
Hel inackordering. Men enbart fölston.
Inga ridhästar eller tävlingshästar.

AM
 
Ca. 3000 kr. Helinackordering, dock ingår inte allt foder. (Stockholm)
 
Jag betalar 1400:-/mån.
Då ingår:
Hö och hösilage på vintern
Spån
In o utsläpp vardagar
5-10 minuter skritt till ridhus
Belyst paddock hemma på gården

Jag tycker det är helt okej pris med tanke på att stallet ligger precis brevid ridskolan och ca: 2km utanför stadskärnan.
 
När jag hade min istallad så betalade jag 1100kr/mån. Då ingick hö, halm, havre, in/ut fodringar samt täckes service.

Men sen har jag även betalat 2000kr för samma.

(dalsland och göteborg)
 
1.300 KR för hö, hösilage(analyserat) halm, havre, betfor, korn, fodring morgon + middag, utsläpp, täckesbyte, belyst paddock, spolplatta, uppvärmd sadelkammare, 15 min ridväg till ridhus.
 
Betalar 1200, då ingår strö, hö o havre. Stallet är ganska gammalt men funkar bra, ligger på landet, fina o stora hagar, liten belyst paddock m några hinder, fina ridvägar, tillgång till transport, 1 mil till ridhus.
Ingår fodringar 3 ggr/dag (+ger en fodring själva), utsläpp o insläpp om vi inte är där på eftermiddan (oftast är man ju det efter jobb/skola).
Lagom pris tkr jag.
 
jag betalar 3100 kr i månaden
då ingår
hö/hösilage, havre, korn, betfor, miner
in-utsläpp alla dagar
viss täckesservice
ridhus, paddock

stallet ligger i sthlms området :D
 
  • 225kr Utebox
  • 125kr Halm
  • 150kr Utsläpp och tre fodringar per dag
Totalt 500kr / månad

För detta får jag ett fint stall bra sommar hagar, något tråkig vinterhage. Bära vatten till boxen ca 25m varje kväll. 5 meter till upplyst paddock, 700m till ridhus och tränare (kostar extra förstås). Superhärlig terräng att rida runt i evigheter. Själv måste jag mocka, ta in hästen (om den ska in), göra iordning all mat till nästa dag, och fodra i samband med intag. Vi hyresgäster delar på utsläpp och fodringar på helger (blir ett pass per helg).

Tillkommer gör hö ca 400kr och kraft ca 140kr / månad.
 
Jag betalar 1.250:- i kallhyra och då ingår:
* boxplats
* 1 bal spån/vecka
* morgonfodring vardagar
* utsläpp vardagar
* lunchfodring vardagar
* täckesbyten

Anläggningen börjar bli lite sliten, men vi har varmvattenspilta, toalett, varm sadelkammare + kök, paddock samt ridhus. Insläpp, kvällar och helger är schema laggda. Detta ligger i Lilla Edet området.

Stod tidigare i Säve (Göteborg) och där kostade det 1.200:- och ingick:
* Paddock
* Moronfodring mån - fre
* Utsläpp mån - fre
* Kvällsfodring sön - tor
* Hö/Ensilage
* Havre
* Halm

Övriga sysslor låg även här på schema.
 
Betalar 1600:- inkl, havre kross+hel, betfor, ensilage, in- och utsläpp, fodring alla dagar, täckesbytning.

Det som inte ingår är strö.

Har fri tillgång till paddock,ridhus och varm sadelkammare.

Kram Favina :bump:
 
Betalar 400 kr i kallhyra.
Fodringar, in och utsläpp ingår "i princip" men vi hjälps åt för det mesta.
Stallet ligger i Skåne.
 
jag betalar 500 i hyra, då ingår morgonfodring, täckes byte och utsläpp samt kvällsfodring, det är en liten gård så vi har egen halm och ensilage, halmen kostar fem kr balen och ensilaget hamnade på hela 0,27 kr/ kg :)
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 397
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: Amk
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp