Bra att ha i stallet?

josefinefreed

Trådstartare
Jag undrar om vad som är bra att ha i stallet, ifall att olyckan skulle vara framme, om hästen får gallor osv, vadsomhelst vill jag ha tips om!

MVH Jossan

Sv: Bra att ha i stallet?

saker som kan vara bra att ha är väl typ lite såna första hjälpen saker: gasbinda, stooor rulle bomull, sårdesinfektion å lite sånt. bra också att ha stallbandagepaddar å lindor till hands. liniment, jodopax, helosan, febertermometer, sax, är väl också sånt som kan vara bra att ha..Handdukar behövs alltid! hm, finns så mycke prylar, men jag kommer inte på fler just nu...:)

saker som kan vara bra att ha är väl typ lite såna första hjälpen saker: gasbinda, stooor rulle bomull, sårdesinfektion å lite sånt. bra också att ha stallbandagepaddar å lindor till hands. liniment, jodopax, helosan, febertermometer, sax, är väl också sånt som kan vara bra att ha..Handdukar behövs alltid! hm, finns så mycke prylar, men jag kommer inte på fler just nu...:)

Tack så mkt! :) Det var nåra saker jag inte tänkt ännu på som du nämnde.

*kl*

Absolut viktigast att ha är i sjukvårds väg

*sårrengöring, koksalt, jodopax eller min favorit : Väteperoxid
*plåster till en själv
*fet salva (jag använder alosin till allt...)
*coflex linda (sån självhäftande)
*nåt kylande typ isgel
*plasthandskar av kirurg modell (bra till annat äckligt också :angel: )
*febertermometer

Enligt mig iaf!

*kl*

Absolut viktigast att ha är i sjukvårds väg

*sårrengöring, koksalt, jodopax eller min favorit : Väteperoxid
*plåster till en själv
*fet salva (jag använder alosin till allt...)
*coflex linda (sån självhäftande)
*nåt kylande typ isgel
*plasthandskar av kirurg modell (bra till annat äckligt också :angel: )
*febertermometer

Enligt mig iaf!

Vad använder du salvan till?
Måste man ha pad under den självlistande?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Mearas
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
587
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka