Bukefalos 25 år!

Bra/dåliga erfarenheter av hästgymnasium i STHLM?!?

M

Majken

Hepp!
Vill höra alla bra / dåliga :devil: saker om t.ex. Berga och Säbyholm.. Även mindre ridgymnasium som jag vet finns här.. Ska ju snart välja, Å e lite :confused:

Har ingen erfarenhet av det själv men har hört att många gillar Berga.. Säbyholm vet jag inget om.. Däremot rekommenderar jag inte en skola som ligger i mina gamla hemtrakter men det är väl inte aktuellt för dig eftersom du har tio mil från sthlm dit..

P

pm

Jag skulle ha gått på berga men valde jällaskolan i uppsala istället, några mil längre men jag stormtrivs! Vad jag har HÖRT har vi flera hästar och det är mera ridning hos oss, vi har ju inga körhästar...

E

Elliot_lover

berga är jätte bra.. jag går dära.. inte så mycket häst det första året men det är för att man typ BARA ska ha häst i 2 an o 3 an.
har en tjej som slutade säby i min skola och hon gillade det inte.. pgr av lärare o elever.
men berga rekomenderar jag

W

Wandering_Child

gick på säbyholm dom första 6 månaderna av gymnasiet *i 1:an*. sedan bytte jag till berga, för att d va så j**la långt att pendla.
det är mer smådjur*och burfåglar* på säbyholm. på berga läser man lantbruksdjur.

M

Majken

Ok. Ska typ dit och titta ngn gång. Kanske ska gå där.. he he.. Vilken klass går du? Och vilken inriktning har du?

M

Majken

Ok. Ska typ dit och titta ngn gång. Kanske ska gå där.. he he.. Vilken klass går du? Och vilken inriktning går du?

berga är det mest trav på.
ingen bra utbildning, känner några lärare som berättat för mig hur dte är, när jag tänkt evälja den skolan..

A

alisson

JAg tror att det finns ett ridgymnasium i Kista, i sammarbete med järfälla.

Ja det finns det, Säby. De rider på Järfälla om jag inte minns helt fel. Känner några som går där.
Nystartat. Tror det är som en elitidrottskola..

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Idag vill jag skriva av mig om massa olika tankar som jag har. Så kanske blir jätte rörigt och konstigt och ni inte fattar nånting alls...
91 92 93
Svar
1 840
· Visningar
55 308
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
1 663
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva om två saker idag. Det första är om hur det går nu och lite om hur det kommer bli och ja allt sånt. Och sen det andra...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 901
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
2 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vinterskor
  • Stanna kvar eller lämna
  • Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad hände med doodlarna?
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord