Bra drag bil....

Sv: Bra drag bil....

Har en Volvo 945 S 2,3, dvs lättrycksturbo, som får dra 1540 kg på B-kort. Släpet är en dubbelaxlad Dalavagn från -02, nedvägd till 1450 kg (1600 kg orginal). Jag kör antingen en stor häst eller två ponnier så lastvikten klaras galant. Vanligtvis kör jag inte så långa sträckor utan mest mellan hemmet-kliniken, ridhus, höbonden etc. I oktober har jag kört t.o.r. två gånger mellan Mantorp - Växjö med fullpackad bil och 600 kg häst i transporten. Det går åt en del soppa (ca 1,4 l/mil) men det går stadigt och mjukt och det sackar inte i uppförsbackarna runt Jönköping så jag är helnöjd!
//marti

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 071
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår