Bra flughuva sökes! - akut

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 252
Sv: Bra flughuva sökes! - akut

cerrox skrev:
newproducttest.jpg

Jag hittade bild & visst den ser ju bra ut. :) Är det verkligen 2 års garanti på fluhuvan? ;)
Den här är för liten.
Har sytt på ludd över nosryggen.
De håller i evighet:angel: , men måste tvättas ofta för sikten.

Nej, du får dra av 10% på angivna priser på sidan!
Vet dessutom om det är rea på precis allt, men det var rea på mycket i alla fall. Tror det var rea på hela sommarkollektionen i alla fall.

Och ja, som sagt 2 års garanti på flughuvan från Bucas!
Börjes har den annars också, min kompis beställde sin därifrån.
Finns den inne borde dom ju kunna skicka ut den rätt fort och vill du ha billigt flugtäcke så har de ju det med (börjes egna "fly stop" eller vad dom heter). Jag tror faktiskt det är 2 års garanti på de flesta bucasprodukterna (täcken m.m.)

Jag tycker Bucas huvor är bäst.

VARNING! Huvor med tunnt nät över öronen ska du undvika, dessa går sönder JÄTTEFORT/LÄTT!!! Bara slöseri med pengar att köpa en sån. Finns tom dyra huvor som har tunnt nät över öronen, men det är bara att kasta pengar i sjön - tro mig!!!

Jag har nu Bucas Buzz-off huvan, helt jättesuperbra :D
En häst i stallet har DENNA, och den funkar bra om man spänner den hårt. HÅRT alltså. Annars krullar den ihop sig upp över ögonen. Och hon kan inte heller ha någon annan storlek.

Har sen haft otaliga av Globus svarta vanliga huvor, dels med och dels utan öron. De MED öron var helt sjuka i passformen, tror jag provade tre storlekar ingen passade. Kanske min häst det är fel på ;) De utan öron var väl okej, men pållan fick skav av de.
Hade Hööks förra, lite enklare modell av DENNA förra sommaren också. Men även där, skav på nosryggen trots "jättesupermjuk fodring". Dessutom satt den inte bra i övrigt, flugorna kröp in ovanifrån.

Jag köpte Mark Todds flughuva och den funkar jättebra, bra passform med stretch i och ganska mjukt tyg så att det inte kan bukta in vid ögonen.
1407.jpg

Slänger in en bild på min häst i sin fulla mundering :p

Rambo Protector täcket och flughuvan :)

Landora.jpg

*lånar knapp*

Jag har denna till min kille och den fungerar super. Eftersom nätet är stelt så håller det sig alltid ut från ögonen och huvudet. Alltså ingen risk för att nätet viker sig och hamnar mot ögonen så hästen blir irriterad eller något. Hästen älskar den:D
http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/430160.jpg

ps. På bilden ser luvan väldigt knäglig ut men den slätar ut sig ju mer man använder den. Min hade några veck på sig när jag köpte den men det finns inga kvar längre. Dom försvann för övrigt ganska tidigt (har använt luvan hela sommaren men köpte den i vintras)

Senast ändrad av en moderator:

Denna har jag till mitt halvblodssto och den har varit perfekt till henne!
Ögonen rinner mycket mindre än de gjort på många somrar...

Farouk skrev:
Jag köpte 2 st Mark Todd-flughuvor nere i Falsterbo och dom har varit kanon! Fästes med 2 stycken kraftiga kardeborreband under ganaschen. T.o.m. min lilla köttbulle, som är expert på att ta av sig grimmor/flughuvor, har behållt sin på :p
Jag har också köpt mark tood huva där. Den är bra förutom att kardborren i ganaschen "krullar ihop sig" och sitter nog inte skönt. Men annars är den sval och tät för hästen.

Jag köpte en ny denna sommaren från granngården, men jag vet inte vilket märke det va.
En svart med hål för öronen men inga öronskydd.
Funkar jättebra!
Hade en vit från Hööks men den funkade inte som den skulle sen var den förliten..

Bucas buzz-of är bäst ;)
Min häst har haft sin i snart 3 somrar och den är tvättad flera gånger, ser fortfarande nästan ny ut! Inget skav heller, trots att hon vissa dagar har den på sig dygnet runt.

cerrox skrev:
Hittade denna på Hööks, undrar om det är nått att ha? 179:-
TM FLUGHUVA LYCRA
Tätslutande elastisk lycrahuva med nät. Skyddar hästens ögon mot irriterande flugor.
- Elastisk runt nacke och nos
- Dragkedja under käken
- Mjuk och tätslutande
- UV-skydd
- Flera storlekar för att passa de flesta hästar.

Låter ju bra iallafall! :) Men den ser 'varm' ut att ha på sej, ser lite lustig ut!? :confused:

Hur bra är det med dragkedja då? Hakar inte den upp sig, el fastnar i pälsen?:confused:

medryttarhästen har haft sån i ett par månader nu, och nej, dragkedjan har inte varit några problem med.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 723
Senast: Fille
·
C
Övr. Katt katten min åkte in akut i lördags vid middags tid, då vart han ganska så dålig, jätte slö & hade blod på snoppen, hade inte heller... 2
Svar
33
· Visningar
3 550
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈