Bra hagskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 040
F

Fladde

Min häst går med skydd i hagen.
Just nu har hon Eskadronskydd höga bak och vanliga flexi soft senskydd fram.
Finns det nått bättre alternativ?

Sv: Bra hagskydd

Som regel slipper jeg dem ut uten noe som helst på bena,men hvis en hest må ha fordi den skader seg,bruker jeg skydd som går rundt hele benet,fordi da kommer det ikke så lett snø og søle på innsiden :)

Bättre och bättre... Av vilken anledning går den med skydd i hagen?

Då hon ständigt har haft småsår på bennen ochspringer mycket kanske inte just nu i sjukhagen men annars.

på hööks finns det skydd men typ hål i som e luftigare och inte så varma climax hade dem på i hegen förut.. funkade bra men går sönder fört..men de e snor billiga iaf!!

Lite småsår har väl ingen häst dött av..? De läker ju. :)

/Jenny - vars förra kuse oftast såg ut som han varit i slagsmål med en grävling, men han var lycklig ändå.

Jag tyckte inte att de skydden var bra.

Dålig passform (fast de kanske sitter bättre på en häst med lite grövre ben?) och det kommer in hemskt mycket grus i hålen som skaver.

Fladde skrev:
Min häst går med skydd i hagen.
Just nu har hon Eskadronskydd höga bak och vanliga flexi soft senskydd fram.
Finns det nått bättre alternativ?

helt vanliga släta damasker får min polle ha i hagen om det är något speciellt, et brukar funka fin fint, å så är det inte så dyrt heller :p betalade runt 70 kr för mina på hööks...

De skydden verkar värdelösa tycker jag, förstår inte alls vitsen med att de ska "andas", hästen brukar ju inte svettas så mycket om benen..
Och i dedär hålen kommer det bara komma in massa sand som börjar skava :crazy:

Till trådskaparen -
Min häst sparkar sig också på benen rätt ofta, men de är aldrig (ta i trä) speciellt djupa. Har han skydd på sig ute får han mer skav, så hellre småsår än skavsår som gör att jag inte kan ha skydd när jag rider. Annars skulle jag satsa på heltäckande neoprenskydd som går ner över kotan, typ proffesional's choice

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
493
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
967
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka