Bra HASbild, sökes!

Arabis

Trådstartare
Är det ngn som har en bra bild som visar hasens alla ligament, senor, senfästen mm. Eller vet vad man kan hitta en? Så tydlig som möjligt..

Tack, Linda.

Sv: Bra HASbild, sökes!

Jag råkar ha ett antal sådana i min pärm från hovisutbildningen... Det är bilder på hasen (bland annat) som kommer från veterinärutbildningen - en av mina kurskamrater på nämnda utbildning hade en bror som påbörjat veterinärutbildningen och därför hade min kursare tillgång till dessa bilder och delade gärna med sig.
Men jag har ingen lust att scanna alla dessa och skicka, éftersom jag sitter med modem... SÅ Om du kan berätta lite mer utförligt VAD du vill se så kanske jag kan hjälpa dig..

Hej!

Det jag vill se är bilder på ligament mm, ( eller vad det nu heter) på hasens framsida. Där skall vara tre " tvär"- gående band bl a.
Dessa band sitter ett lågt, ett i mitten & ett högt upp.
Sen är jag även intresserad av skelettbilder från hasens insida & framsida.
Hoppas du blev ngt klokare av min kanske ngt konstiga beskrivning.
Jag PM:ar dig min mailadress, så får du gärna skicka bilderna dit när du har tid. Tack på förhand.

Hade du ngn/ ngr bra hasbild/ er Ameo?? :confused:
Tar tacksamt emot.

MVH Linda

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: MayGrace
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 235
Senast: Rosett
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka