Bra hinkar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Madeleine Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 323
M

Madeleine Nilsson

Jag har en liten hink som hänger utanför boxdörren där jag lägger hennes kraftfodergiva för kväll och morgon. De hinkarna går sönder jämt när det står andra hästar utanför, så jag behöver hinkar som är hållbara. Nån som vet var det finns såna? Kanske i mjukare plast eller nåt sånt.

Sv: Bra hinkar

Madeleine Nilsson skrev:
Jag har en liten hink som hänger utanför boxdörren där jag lägger hennes kraftfodergiva för kväll och morgon. De hinkarna går sönder jämt när det står andra hästar utanför, så jag behöver hinkar som är hållbara. Nån som vet var det finns såna? Kanske i mjukare plast eller nåt sånt.

Mineralhinkarna är super tycker jag=). så se till att köpa massa mineraler till din häst=).

Granngården säljer bra hinkar. svarta, i lite mjukare aningen segt material.
Dem går garanterat inte sönder i första taget

murbruks hinkar, Håller för allt! Har aldrig varit med om att en sån hink gått sönder under de 6år jag haft häst :p Finns att köpa på granngården och ställen där som säljer bygggrejor.

Ämelie skrev:
murbruks hinkar, Håller för allt! Har aldrig varit med om att en sån hink gått sönder under de 6år jag haft häst :p Finns att köpa på granngården och ställen där som säljer bygggrejor.

Jag tror att 3-4 har gått sönder i vinter. Men det kanske beror på mina klumpiga hästar som tycker om å stå i dem=)=) De tycker inte om när de hänger på väggen så de tar ner dem. Fråga mig inte hur??!!

Det finns hinkar i mjukare plats som är "sparkbara". Såna kan man köpa på typ Granit i Sthlm (och Stockhome eller vad den heter på kungsgatan), eller i alla fall förut. Finns/fanns även i flertalet ridsportaffärer. I olika storlekar och färger.

Sen finns det ju andra modeller, finns ju en som är tjockare, men typ ännu mjukare som min häst hade när han inte hade någon krubba, men såna vet jag inte vart man får tag på.

Jag har svarta, vanliga murarhinkar - eller vad de nu heter.
Har alltid fungerat och jag har alltid haft det.
Finns i flera olika storlekar. :)

Madeleine Nilsson skrev:

Kompost hinkar (gröna) som man kan köpa på coop forum, jätte bra med lock!! håller hur länge som helst :)

Grann*****n säljer blå jättebra hinkar som är till för mjölkproduktionen. Finns i olika storlekar, tror märket är AlfaLaval. Inte billiga men ack så bra! Det är liksom seg plast i dem. Har sådana som vattenhinkar men det finns mindre som kanske passar bättre till kraftfodret. Kolla på avdelningen för kossor.
/nocke/

Verkar ju finnas massor som är bra! Ska ge mig ut och leta i affärerna nästa vecka!:)

Jo, självklart hade det varit det bästa, men i så fall glömmer den som morgonfodrar ofta att ge, för det är bara hon och en annan häst som får kraftfoder på morgonen... Och jag vill inte att hon blir utan vissa dagar.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 084
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vilken färg?
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur