Bra kattsidor?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare _Sweetheart_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 610
S

_Sweetheart_

Vill skaffa katt. Är så ensamt där hemma.

Finns det nå bra annons sidor?

Vad kostar en katt/månaden (c:a pris.)?

Fördel med hona, respektive hane?

Vill ha en nu.. :cry:

Sv: Bra kattsidor?

Mina 2 kostar ca 600:- /mån. Det är fasta kostnader, mat, sand och försäkring. Sen tillkommer leksaker, veterinärbesök (har ett konto dit det går en viss summa varje månad så jag har ifall nått händer) mm.

Generellt brukar man säga att hanar blir mer kelsjuka än honor. Honor är mer egensinniga och kan ha en hel del humör. Men det är såklart individuellt.

Jag gillar honor mest just för att dom har en egen vilja och det är otroligt spännande och lärorikt att försöka lära känna en honkatt.

Senast ändrad:
Sv: Bra kattsidor?

Jag betalar cirkus 350 kronor för torr och blötfoder (Mjau) varje månad för tre katter.
Kattsand... ehm.. ja nån eller några hundralappar i månaden (tänker inte på det).
Försäkringar -325 per katt och år.
Vaccineringar för tre katter kostar ca 500 om år.
Kastrering för hankatt kostade 500 kronor för första, 900 för andra då jag samtidigt öronmärkte och vaccinerade.
Honkatten kommer kosta ca 1300 att kastrera och öronmärka.

Sen har jag köpt och köper tillbehör och annat som halsband, kattlådor, transportburar, godis till träning, leksaker... avmaskningsmedel.
Kostnader för vetrinärvård tillkommer (bara en gång än så länge) då jag fick ut en penciliinsalva till ena hankattens bakben som han gjort illa.

Det kostar att ha katt, inte tu tal om saken.
Sammanlagt kostar mina katter cirkus 500 kronor i månaden om inte lite mer om man slår ut alla kostnader på hela året.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 077
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka