Bra och dåliga klippmaskiner!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fellow04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 002
F

Fellow04

Tar gärna emot tips på bra/dåliga klippmaskiner!! Skriv gärna ner vilken ni använder, rekommendera gärna bra men inte allt för dyra ;)
sen får ni gärna tipsa om maskiner som inte har funkat för er....

Sv: Bra och dåliga klippmaskiner!?

Mitt tips är att betala extra för märket! Välkända är oftast bättre och bättre service på!

Jag har haft en deLaval som inte funkade någonsin. Den kostade över 3000. Var nog ett måndagsexemlpar. :eek:
Nu har jag med den billiga från Jula. Den funkar alldeles utmärkt. Nu har jag ju bara en häst, hade jag haft fler hästar att klippa hade jag nog satsat på en dyrare variant.

SUPERBRA = DeLaval! Dock dyra men myycket väl värt sitt pris.

Jättebra är också Moser, liten maskin (finns m. sladd och utan) men klipper superlätt även i jättetjock päls. Inte alls så dyra :)

Jag var i en affär idag och kikade lite bara och hittade en Moser klippmaskin. Kände igen namnet när du skrev om den här. Kostade mellan 900-1000 kr. inte så farligt :D blir väl en sån då kanske...

JAg har haft en Moser i 100kronorsklassen, och den var HELT värdelös. Fungerar med nöd och näppe till att klippa rent runt sår som ska behandlas etc.
Men Jula-maskinen är jättebra fast den är billig. Bättre än de dyra maskiner (deLaval) jag brukat hyra, men då får man ju förstås tänka på att uthyrningsmaskiner inte direkt är nya..

Tänk på att mosers "billigare" varianter brukar vara avsedda för hundar

JAg har haft en Moser i 100kronorsklassen, och den var HELT värdelös. Fungerar med nöd och näppe till att klippa rent runt sår som ska behandlas etc.
Men Jula-maskinen är jättebra fast den är billig. Bättre än de dyra maskiner (deLaval) jag brukat hyra, men då får man ju förstås tänka på att uthyrningsmaskiner inte direkt är nya..
1000-kr klassen menar jag jusåklart. Fortfarande en mkrt billig maskin. Den jag hade var avsedd till hundar och hästar. Fungerar inte att klippa en hund med mjuk päls ens.

okej, det var just en sån som var både för häst och hund jag hittade...jaj får väl se, fortsätt gärna komma med förslag! Det är väldigt tacksamt ;)

jag har en Mooser Avalon. Sladdlös, tyst o lätt. Enda maskinen som duger åt min häst, han har varit livrädd o tidigare ägare har alltid behövt droga honom, men med denna slappnar han av. Jättebra batteri o en stark pigg maskin som inte blir varm. Kostade runt 3k.

Jag har en Moser Rex som är för hundar. Köpte den för finputs vid huvudet och så men har den till annat också!

Man måste köra precis i hårriktningen, men jag blev riktigt förvånad hur lätt den klipper även i nordisens päls! Den kanske inte klarar en hel vinterpälsat kallblod men mer än väl halvblodspälsar och delklippning kallblod. Fast det lär ju ta tid, maskinen är inte stor ;) Skären går inte att slipa så man får köpa nya, de håller väl ca 2-3 hela hästar.

Har även klippt med en annan Moser, fast sladdlös och starkare motor. Lika bra!

Senast ändrad av en moderator:

Det var säkert något fel på din maskin?

jag har en sån stor kraftig klippmaskin, som låter som ett tog och är tung och blir varm jättesnabbt. den klipper fort och bra men...

ska köpa en andis häst-klippare nu i höst. verkar jättebra, liten maskin men skäret är lika brett som på stora maskiner. dessutom låter den typ ingenting. :)

Köp en Avalon istället, jättemycket reklamationer på Andis maskinen.

Jag har avalon och den är jättebra och tyst, den är lika tyst som andis maskinen.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
782
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
329
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 751
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka