Bra övningar att börja med

Godkväll!
Har precis skaffat en ny medryttarhäst och tänkte om någon har några tips på ridövningar som kan vara bra att göra i början av ”relationen”. :)
Alltså jag älskar all träning från marken. Gärna ut i skogen över stock och sten. När det känns bra ber du hästen att gå före dig, ibland bakom, på vänster respektive höger sida. Mycket stanna, byt riktning, gå runt träd osv så hästen blir uppmärksam på att det händer spännande saker. Viktigt att lägga in lugna pauser om hästen går upp i varv.

Alltså jag älskar all träning från marken. Gärna ut i skogen över stock och sten. När det känns bra ber du hästen att gå före dig, ibland bakom, på vänster respektive höger sida. Mycket stanna, byt riktning, gå runt träd osv så hästen blir uppmärksam på att det händer spännande saker. Viktigt att lägga in lugna pauser om hästen går upp i varv.
Tack för bra tips, ska testa!😊

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 425
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
769
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 667
Senast: Edla
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31