bra regntäcken

panzy

Trådstartare
Ska köpa nytt regntäcke till pållen, nån som kan tipsa om bra, inte svindyra regntäcken som passar en häst som är smal i bogen

Sv: bra regntäcken

Jag tycker bucas fodrade regntäcke är kanonbra. Upplever att det är lite lite tilltaget i bogen så det passar nog en smalis.

Bucas kasar bak och skaver på min häst som är smal i bogen. Nu har jag ett horse saver som går upp lite över halsen och kasar därmed inte bak. Jag har bara haft det i en vecka, men ännu har det inte skavt i alla fall.

Catinca skrev:
Jag tycker bucas fodrade regntäcke är kanonbra. Upplever att det är lite lite tilltaget i bogen så det passar nog en smalis.
Jag har det gamla gröna regntäcket från bucas och det är alldeles för strorti bogenpå min häst, som är rätt så smal där, men inte överdrivet däremot..
Det kasar bak och stränar emot direkt. De med halvhals är nog bra för en häst där täckena kasar bak.

Kjellqvists Light Protector! Lätt fleecefodrat superdupertäcke som håller regnet borta! Kostade ca 600kr.

Shires passar bra på mitt fullblod som är tunn över bogen.

Jag har ett MacPro BW Rain, från Börjes. Kostade ca 400 tror jag. Jag är MYCKET nöjd med det. Hästen min har ganska smalt bogparti, inte överdrivet men ändock rätt så. Det sitter bra. Det har även halvhals. Har hållt hästen torr hela hösten, men när första dagen med massor av blötsnö kom höll det inte väta ute.

Jag har ett jättebra tips - Shires regntäcken. Håller vätan borta, inga skav och har bra passform o snabbknäppning. MYCKET hållbart måste det vara eftersom min klumpeduns till häst härom dagen lyckades att KRYPA ur täcket med alla knäppen och gjordar intakta! Han är en häst som har lyckats TA SÖNDER alla sina täcken, dyra som billiga. Detta Shiretäcket kostade 499 kr men det var ngt nedsatta priser så det kan kosta någon hundralapp till om det är ordinarie pris.

tack för alla svar... täcket från börjes är jag inte intresserad av, har ett, dock inte samma model, som läcker efter 1h duggregn...

var kan man köpa den andra täckena? hemsidor? affärer?

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 519
Senast: ako
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
975
Senast: TantAgda
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka