Bra ridstövlar för bra pris!

anonymryttare

Trådstartare
Hej! Vad har ni för ridstövlar? Jag funderar på att köpa mina allra första ridstövlar. Rider på ridskola 2 gånger i veckan + har medryttarhäst, tävlar inte så jag behöver inte ha dom "lyxigaste." Kollade på Charlies och där hade dom ett par från Bocaj, någon som har ett par sånna?
Vet ni några bra läder ridstövlar? Under 2500 helst. Tack på förhand :)
 
Sv: Bra ridstövlar för bra pris!

Jag har modellen Trento CRW från hööks och rider ungefär lika mycket som dig. Tycker att de duger bra, haft dem nåt år och de ser fortfarande alldeles nya ut :)
 
Sv: Bra ridstövlar för bra pris!

Vet inte om de finns kvar, men jag har ett par catago ofir. De är väldigt bekväma och lättskötta, andas bra och mina som nu är ca 4 år gamla är bara lite slitna på insidan av skänken, dvs mjukare i lädret där och lite tunnare. Dragkedjan och alla sömmar är i finfint skick dock :).
 
Sv: Bra ridstövlar för bra pris!

Jag älskar mina bruna Hööks med snörning hela vägen. Finns inte kvar tyvärr, men dom är väldigt bra :). Har svårt att få plats med min fotled i stövlar utan snörning. Det enda negativa med dom är dragkedjan, på min nya (begade) sadel med lite längre kåpor så tar dragkedjan emot lädret. Tyder på att jag måste förbättra min sits hehehee. Skaffade dom när jag var 1 lektion per vecka / medryttarhäst 2-3ggr per vecka, nu har jag egen foderhäst och dom håller ännu. 2 år gamla nu har jag för mig.

Sköna är dom!
 
Sv: Bra ridstövlar för bra pris!

Jag har två par vardagsstövlar, båda från Hööks. Dels de bruna med snörning hela vägen och dels ett par vanliga släta svarta (föregångaren till Arezzo). Trevliga stövlar med helt okej kvalité. Rekomenderar helt klart Hööks:).

Dom bruna:
536550_10200269265966213_1461675184_n.jpg


Dom svarta:
1392856_10201466970628081_1154458405_n.jpg


Båda paren är väldigt välanvända:p. (Haha, såg när jag la in bilderna att dom är tagna på exakt samma plats på ridbanan, ser lite olika ut beroende på årstid:D)
 
Sv: Bra ridstövlar för bra pris!

Jag har ett par billiga från Börjes som heter Showjump för 1500kr
Jag tycker att de är bra budget ridstövlar, jag har mina till vardags som slit å släng stövlar och de verkar hålla över förväntan :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: KAROLIJNAH
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 796
Senast: hhere
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 305
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp